اولین همایش فرماندهان هوا و فضای پدافند هوایی با حضور فرماندهان، معاونان و مسئولان پدافند ارتش و سپاه برگزار شد.

به گزارش حوزه دفاعي- امنيتي باشگاه خبرنگاران، اولین همایش فرماندهان هوا و فضای پدافند هوایی، به منظور هماهنگی و همکاری بیش از گذشته پیکره اصلی عملیات پدافند هوایی در تالار شهید مطهری ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با حضور جمعی از فرماندهان پدافند هوایی ارتش و سپاه، فرماندهان سی گانه گروه‌های قرارگاه پدافند هوایی، فرماندهان گروه‌های یازده گانه نیروی هوا فضای سپاه، گروه‌های 99 نزاجا و ده محرم نیروی زمینی سپاه، امیر صباحی فر جانشین قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)، سردار منصوریان معاون هماهنگ کننده قرارگاه و رئیس عقیدتی سیاسی ستاد قرار گاه برگزار شد.

 

 باید سیستم اطلاعاتی دشمن را مختل کنیم

 

سردار عامری معاون اطلاعات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در این همایش طی سخنانی گفت: امروز توانمندی دشمن در بحث اطلاعاتی است، ما تجارب گرانبهایی در دفاع 8 ساله داریم و اقدامات انجام شده در والفجر 8 و نابودی تعداد زیادی از هواپیماهای دشمن افتخاری برای پدافند هوایی بود.

 

عامری با بیان اینکه باید توجه کرد که جنگ‌های آینده متفاوت است، اظهار داشت: امروز باید متناسب با توانمندی دشمن پدافند را تقویت کنیم. ما باید سیستم اطلاعاتی دشمن را مختل کنیم و با اتحاد نیروهای سپاه و ارتش برای مبارزه با استکبار جهانی تلاش کنیم و تونمندی داشمن در بحث اطلاعاتی و جمع‌آوری اطلاعات است باید مختل شود.

 

وی پایبندی به عقاید اسلامی را پشتوانه‌ای محکم برای مبارزه با دشمنان امروز دانست و گفت: رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شبیخون فرهنگی و جنگ فرهنگی که در سال 78 بیان فرمودند امروز بر ما اشکار شده لذا باید به سخنان ایشان در خصوص مسئله پدافند و اهمیت آن تعمق بیشتری داشت باشیم.

 

پدافند هوایی سپاه خود را ملزم به تبعیت از قرارگاه خاتم می داند

 

در ادامه این مراسم، سردار سقایی فرمانده پدافند هوافضای سپاه، به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پدافند هوایی از ابتدای انقلاب تاکنون اشاره کرد و گفت: مسئولیت حفظ آسمان کشور بر عهده ارتش است و پدافند یک واحد تجزیه‌ناپذیر است.

 

وی با بیان اینکه مهمترین ابزارهای پدافندی در اختیار ارتش قرار دارد، گفت: پدافند هوایی سپاه خود را ملزم به اطاعت پذیری از قرارگاه پدافند هوایی می‌داند زیرا این فرمایش حضرت آقاست و مسئولیت بر عهده قرارگاه پدافند هوایی است و ما موظف به انجام و پیاده کردن منویات مقام عظمای ولایت فقیه هستیم و در غیر اینصورت از لحاظ قانونی و شرعی مسئولیم و کوتاهی در این زمینه عواقب دنیوی و اخروی خواهد داشت./ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار