یک متخصص گیاهان دارویی گفت: درمان علامتی به‌معنای درمان قسمت‌های مختلفی از بدن است که در بیماری سرماخوردگی درگیر می‌شود مانند درمان سرفه، آب ریزش بینی و تب است که این نوع درمان با داروهای گیاهی امکان‌پذیراست.

يزدي نژاد متخصص گیاهان دارویی در خصوص خاصیت ضدباکتری گیاه آویشن به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این گیاه در درمان سرفه‌های خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد که در حال حاضر فرآورده‌های مختلفی از آن در داروخانه‌ها موجود است.
وي بوی معطر این گیاه را دلیل بر حفظ خاصیت آن دانست و افزود: البته استفاده از این گیاه در زنان باردار ممنوع است و در زنان شیرده و کودکان زیر دو سال احتیاط مصرف دارد.
يزدي نژاد گیاه ختمی را از دیگر گیاهان موثر در درمان سرفه‌های خشک سرماخوردگی نام برد و تاكيد کرد: افراد می‌توانند به‌صورت دم‌ کرده و یا جوشانده از این گیاه استفاده کنند و قرص مکیدنی آن در داروخانه موجود است و البته استفاده از این گیاه و یا شکل دارویی آن در افراد دیابتی توصیه نمی‌شود؛ چرا که استفاده از آن قندخون را افزایش می‌دهد.
این متخصص گیاهان دارویی، گیاه 4 تخم را که ترکیبی از بالهنگ، قدومه شیرازی و صمغ گیلاس و آلبالو است را روش دیگری در درمان سرفه‌های خشک دانست و تصریح کرد: گیاه پرسیاوش خاصیت تب‌بری دارد ولی با گذشت 6 ماه از زمان جمع‌آوری آن،خاصیت خود را از دست می‌دهد./ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار