امسال مثل هر سال در حرم که پس از دعا براي احسن الحال چشم هامان - در امتداد گنبد و گلدسته به چشمان مردي روشن مي شود که از جنس حرم است با نامي جاودانه؛ سيد علي خامنه اي؛ مردي که کلام اش عطر تلاوت دارد و هر سال نوروزي حرم عشق است به کساني که در طلب نور به حرم مي آيند آقا حرف اصلي خود را در نوروز براي روزهايي که همه بايد نو باشند ؛ از مکاني آغاز مي کند که شرافت رضوي دارد و حرمت علوي و در هر سويش کرامت فاطمي موج مي زند و عزت محمدي ..

به گزارش ویژه نامه نوروزی باشگاه خبرنگاران؛ طبق يک سنت حسنه رهبر انقلاب روز عید، از جوار آفتاب بي غروب هشتم با مردماني سخن می گويد که يا خود را به حرم رسانده اند يا دل هاي خود را به آن سو فرستاده اند. چه فرخنده عيدي است نوروز ايرانيان، تمدن آفرين و فرهنگ پرور، نوروز شسته شدن دل ها از کینه ها و بدی ها، نوروز زدودن غبار از آینه دل ها، نوروز تابش و انعکاس مهرباني ها از دل هاي مردمان، نوروز صفا و صميميت و ديد و بازديدها و دست بوسي بزرگ ترها. وقتي بزرگي قرار است بيايد، همه اهل خانه به تکاپو مي افتند تا همه چيز را فراهم کنند.
آخر قرار است بزرگي بيايد و همه را به ميهماني بزرگ ترين مرد اين حوالي ببرد.قرار است روز اول بهار، نوروز، نايب ابن الرضاي چهارم، مهدي فاطمه(س) سال را با کلام نو حلاوت ديگر بخشد. پس بايد همه شهر آماده باشد.


شهر مشهد این روزها پر است از عطر سیب!
عطر سيب در حرم مي پيچد، به اجابت «امن يجيب»هايي که خالصانه از لب ها جاري مي شود و زيارت نامه ها و دعاها
به شرف اجابت مي رسند . در حرم آقايي که خورشيد خورشيدهاست و کبوتران در حرم اش عاشقانه پرواز مي کنند . اين جا حرم عشق است که همه روزهايش و شب هايش نو است .
مشهدی ها می گویند: امسال مثل هر سال در حرم که پس از دعا براي احسن الحال چشم هامان - در امتداد گنبد و گلدسته به چشمان مردي روشن مي شود که از جنس حرم است با نامي جاودانه؛ سيد علي خامنه اي؛ مردي که کلام اش عطر تلاوت دارد و هر سال نوروزي حرم عشق است به کساني که در طلب نور به حرم مي آيند آقا حرف اصلي خود را در نوروز براي روزهايي که همه بايد نو باشند ؛ از مکاني آغاز مي کند که شرافت رضوي دارد و حرمت علوي و در هر سويش کرامت فاطمي موج مي زند و عزت محمدي ..


حلاوت يک ديدار
با مشهدی ها؛ در این حال و هوا به گفتگو می نشینیم: یک مرد میانسال که خود را راننده تاکسی معرفی میکند در گوشه از چهار راه ایستاده است. او خود را «باقر بدر» معرفي مي کند و وقتي از موضوع مصاحبه آگاه مي شود بي مقدمه شروع مي کند از بيان احساسش نسبت به سفر مقام معظم رهبري به مشهد:«اين که هر سال جديد را با ديدار رهبر عزيز آغاز مي کنيم بسيار عالي و خوب است و چون در طول سال موفق نمي شوم از نزديک با ايشان ديدار کنم لحظات تحويل سال اين فرصت مغتنمي براي ديدن مقام معظم رهبري است.» آن طور که او مي گويد: نوروز ۹۱ هم براي شنيدن سخنان مقام معظم رهبري به حرم مطهر رضوي مشرف خواهد شد. «بدر» البته خواسته اش از رهبر معظم انقلاب را هم بيان مي کند: «من از رهبر عزيز ايران مي خواهم که به جوانان توجه بيشتري شود به خصوص در حوزه ازدواج و اشتغال...»
به عشق رهبر با پاي پياده به حرم مي روم
خانم مسني که در ايستگاه اتوبوس نزديک حرم مطهر رضوي منتظر اتوبوس است، مي شود نفر بعدي براي مصاحبه....حاجيه خانم فاطمه خوشحال به دليل سن زياد، پياده روي برايش سخت است اما اين طور که مي گويد به عشق ديدن مقام معظم رهبري و شنيدن صداي ايشان از منزلش با پاي پياده به حرم امام رضا(ع) مي آيد. او اين رويداد را يک عيدي در سال جديد عنوان مي کند و مي گويد: «من حتما براي سخنراني مقام معظم رهبري مي روم تا از سخنان پربرکت ايشان بهره ببرم.»
از جنوب کشور به عشق رهبر به مشهد آمدم
در حرم نیز پر از عاشقانی است که از راه های دور و نزدیک به دیدار یار شتافتند. لحظه اي را با زائران حرم رضوي درباره سفر رهبر انقلاب اسلامي به مشهد گفت وگو می کنم. علي واحدي که به همراه همسرش از خوزستان به مشهد آمده است، مي گويد: من هر سال دوست داشتم که به ديدار آقا در حرم امام رضا(ع) بيايم که اين فرصت امسال فراهم شد و به عشق رهبر عزيزم از جنوب کشور به مشهد آمدم.
هر سال برای تجدید میثاق با رهبر به مشهد می آیم
به اطراف حرم مطهر رضوي مي روم تا از مردم درباره احساسشان نسبت به حضور رهبر معظم انقلاب در مشهد سوال کنم.يکي از شهروندان با تاکيد بر اين که حضور رهبر در مشهد برکت مي آورد، مي گويد: رهبر معظم انقلاب با آمدن به مشهد مقدس علاوه بر پابوسي امام هشتم(ع) براي اسلام و کشور دعا مي کنند و اين مهم براي ما ارزشمند است.وي هم چنين مي گويد که هر سال براي ديدار و تجديد ميثاق با رهبر، در روز اول فروردين به حرم مطهر رضوي مي آيم.
مقصود فقط ديدن ايشان است
در کنار دکه روزنامه فروشي اش ايستاده است که به سراغش مي روم. خوشحالي خود را از سفر مقام معظم رهبري به مشهد با گفتن اين جمله بيان مي کند: مقصود فقط ديدار ايشان است.
در انتظار شنيدن نام سال آينده هستم
در بولوار مدرس هستم مردي ميانسال را در حال عبور مي بينم. تبريک آغاز سال جديد را براي شروع صحبت با او بهانه مي کنم. سوالم را با او درباره حضور رهبر در مشهد درميان مي گذارم. وي مي گويد: مهم ترين نکته اي که در ذهنم وجود دارد اين است که بدانم رهبر انقلاب چه نامي را براي سال ۱۳۹۱ انتخاب کرده اند. او اعتقاد دارد نام هايي که در سال هاي گذشته توسط ايشان انتخاب شده، تاثير بسزايي در روند رو به رشد کشور داشته است اگر چه برخي مسئولان هم آن طور که بايد به وظايف خود در اين باره عمل نکرده اند.ديدار رهبر انقلاب در نوروز ۹۰ را يکي از بهترين خاطرات امسال خود بيان مي کند و مي گويد: متاسفانه امسال به دليل مسافرت سعادت حضور در حرم امام رضا(ع) و ديدار رهبر را ندارم.
ديدار رهبر هديه نوروزي ماست
خانم جوان ديگري که با فرزند خردسالش در يکي از فروشگاه هاي خيابان خسروي در حال خريد است از فرهنگ زيباي هديه دادن در نوروز با ما سخن مي گويد و به اين موضوع اشاره مي کند که حضور رهبر انقلاب در اولين روز سال جديد در مشهد، بهترين هديه نوروزي است که همه ساله به مردم مشهد داده مي شود.
امیدوارم دیدار رهبر نصیب من هم بشود
طلبه جواني را مي بينم که در حال تشرف به حرم امام رضا(ع) است. با او درباره ديدار مردمي رهبر انقلاب در اولين روز سال در حرم مطهر صحبت مي کنم. به اعتقاد او تشرف به حرم رضوي و زيارت امام هشتم(ع) سعادت مي خواهد و مي گويد: اين که زيارت در اولين روز بهار با ديدار مقام معظم رهبري قرين شود حس خوبي است که اميدوارم نصيب من هم بشود.

گفته بودم، چو بيايي غم دل با تو بگويم / چه بگويم که غم از دل برود چون تو بيايی
يک افسر ارشد نيروي انتظامي که خود براي لحظه ديدار ثانيه شماري مي کند مي گويد: بايد همه شهر آماده باشد و بيشتر از شهر، ما شهروندان با نظم و انضباط مومنانه و با رعايت قانون در همه ساحت ها، نشان دهيم، شايستگي ميزباني رهبر بزرگ انقلاب را داريم. وقتي از اسمش مي پرسم، مي گويد: از اسم بگذريم، رسم ما سربازي است. بنويسيد يک سرباز ولايت و ميهن، که رهبرش را بسيار دوست دارد از مردم دعوت مي کند به احترام آقا و به برکت آغاز سال نو در حرم، بيش از گذشته هم قانون را رعايت کنند و هم با گذشت و حوصله در رانندگي، روزهاي خوبي براي هم رقم زنند. يک افسر ديگر که مثل فرماندهش، خود را سرباز آقا مي داند نيز مي گويد: يک بار سعادت ديدار با يار داشتم و آن روز، هر چه از قبل آماده کرده بودم را با ديدن آقا از ياد بردم. / شرح حال ما انگار اين بيت شعر است که:گفته بودم، چو بيايي غم دل با تو بگويم / چه بگويم که غم از دل برود چون تو بيايي... / الان با خودم مي گويم اگر مصاحبت با آقا نصيب شود از بداخلاقي برخي مسئولان گلايه خواهم کرد و از گرانفروشي که بدتر از گراني رمق مردم را مي کشد نيز به شکوه خواهم نشست اما اگر ايشان را ببينم همه را از ياد خواهم برد و محو رخ يار خواهم شد، مطمئنم...

شکوه نوروز با دیدار رهبر

آري چه عید باشکوهی است نوروز ايرانيان، که عيد بیدار شدن و شکفتن و رستن و روييدن و زنده شدن است. عيد عطرآگين شدن زمين و زمان به عطر و رايحه شکوفه ها و گل هاي بهاري. عيد شکفتن غنچه ها و آواز بلبلان بر شاخساران، عيد نم نم باران و نشستن شبنم ها بر گلبرگ هاي رنگين گل هاي بهاري، عيد جاري شدن زلال قطرات باران بر درختان و بیابان ها و کوهسار ها و زنده شدن طبیعت!
آري چه مبارک عيدي است، نوروز ايرانيان که فرهنگ و تمدن ناب اسلامي را با اساطیر خود درنهایت زيبایی و شکوه هم آوا کرده است، نوروزي که با دعاي يا« مقلب القلوب والابصار »عيد مي شود و چه مبارک نوروزي که با زمزمه يامدبرالليل و النهار يا محول الحول والاحوال حول حالنا الي احسن الحال در جوار بهشت و بارگاه امام رافت و مهرباني ها عيد مي شود و چه مبارک نوروزي است «نوروز ديدار» و «ديدار يار در بهار» در بارگاه منور رضوي./ق پ

 ویژه نامه نوروز باشگاه خبرنگاران را اینجا ببینید/

 

 

 

 

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار