بيماري هاي روده کودک با شیر خشک افزایش می یابد

معمولا عامل ايجاد اسهال حاد در كودكان ويروس است اما كودكاني كه با شير مادر تغذيه مي شوند كمتر با اين بيماري مواجه اند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دكتر بهار الله وردي فوق تخصص اطفال گفت: ارتقاي كلي سطح سلامت كودكان و كاهش مرگ و مير آنها در ايران چشمگير است همچنين در اين راستا اقداماتي مانند بهبود بهساز منابع آب خوراكي، توصيه به مايع درماني خصوصا استفاده از ORS صورت پذيرفته است.
اين پزشك متخصص بيان كرد: استفاده نوزادان از شير مادر خصوصا در 6 ماهه اول عمر و تداوم آن با تغذيه تكميلي موجب بهبود سيستم دفاعي بدن مي شود بنابراين شير خشك ابتلاي كودكان به بيماري هاي روده اي را افزايش مي دهد.
وي افزود: معمولا عامل ايجاد اسهال حاد در كودكان ويروس است اما كودكاني كه با شير مادر تغذيه مي شوند كمتر با اين بيماري مواجه اند.
الله وردي خاطر نشان كرد: اصل پيشگيري از ابتلا به اين بيماري ها مورد توجه پزشكان است و بعد مايع درماني خوراكي به بيماران تجويز مي شود.
اين پزشك متخصص علت چهارم مرگ و مير كودكان در كشورمان را ابتلا آنها به بيماري دستگاه گوارش بيان كرد و گفت: خوشبختانه اين آمار از 73 نفر به 31 نفر در هر هزار نفر كاهش يافته است.
و ي در ادامه گفت: كم آبي بدن كودكان بسيار مورد توجه است اين كودكان بايد محلول ORS را در يك ليتر آب جوشيده سرد شده مصرف كنند.
الله وردي در پايان مايع درماني خوراكي، بهبود برنامه غذايي كودكان و استفاده از مكمل هاي تغذيه كودكان و رعايت بهداشت فردي براي اين بيماران توصيه كرد./ط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار