طرح ملی درختکاری در حاشیه راه های استان گلستان با کشت نهال در 5/13 کیلومتر از کنارگذر جدیدالاحداث شهرستان علی آباد کتول به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری گلستان، این طرح بخشی از پروژه درختکاری در حاشیه راه های شریانی کشور است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از سال جاری، اجرای آن را به استانها ابلاغ کرده است.
دبیر پروژه درختکاری در حریم راه های شریانی کشور در مراسم آغاز اجرای این طرح توضیح داد: عملیات اجرایی این پروژه با کشت 18 هزار اصله نهال و 135هزار درختچه پایه کوتاه در حریم راه های شریانی استان گلستان آغاز شده که با کشت این نهالها، طول فضای سبز محور نامبرده به حدود 30 هکتار بالغ می شود.
حسین محبوبی گفت: این نهال ها شامل چنار، زیتون، اقاقیا، زبان گنجشک، سنجد، بید مجنون، انواع سروها و درختچه های پایه کوتاه ترون، شمشاد و رزهفت رنگ هستند که در طول سه سال، کاشت و نگهداری می شوند.
وی افزود: امسال بالغ بر هفت میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه در استان گلستان تخصیص یافته است.
مهندس محبوبی، هدف از اجرای این طرح را؛ منظرآرایی، زیباسازی و توسعه فضای سبز در حریم راه ها بیان کرد.
این مقام مسئول در راه و ترابری گلستان خاطرنشان کرد: تاکنون سه هزار و 237 کیلومتر از حاشیه راه های کشور با دو میلیون و 750 هزار اصله نهال، درختکاری شده که سهم استان گلستان حدود 500 کیلومتر و به تعداد 60 هزار اصله نهال است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.