متخصصان دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانمندی تشخیص و درمان بیماری فشار خون ریه را دارند .

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا، عضو کمیته فشار خون ریوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه روش تشخیص و درمان بیماری فشار خون ریوی روشی نوین در جهان به شمار می رود که در چندین سال اخیر شناخته شده است اظهار داشت: با راه اندازی کلینیک فشار خون ریه در مرکز جامع قلب و عروق بیمارستان امام رضا(ع) بیماران مبتلا به بیماری فشار خون ریوی شناسایی و نسبت به درمان این بیماران اقدام می شود .

دکتر فروه وکیلیان با بیان اینکه این بیماری به علت عواملی همچون ارثی، مشکلات قلبی و ریوی، پرتاب لخته به ریه و بیماریهای روماتولوژی در فرد ایجاد می شود خاطر نشان کرد: تنگی نفس، سنکوب، نارسایی بطن راست از جمله عوارض و علائم این بیماری به شمار می رود .

استادیار گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اندازه گیری فشار خون ریه ، تست کردن عروق ریه و تجویز دارو از جمله اقدامات برای بیماران به شمار می رود خاطر نشان کرد: بیماران پس از شناسایی برای دریافت دارو بوزنتان ( با یارانه دولتی ) از طریق آنلاین به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی معرفی می شوند .

دکتر فروه وکیلیان با بیان اینکه در حال حاضر 25 بیمار فشار خون ریه اولیه تایید شده در حال دریافت دارو و پیگیری هستند اظهار داشت : بیماران مبتلا به بیماری فشار خون ریه یک شنبه صبح هر هفته می توانند به کلنیک فشار خون ریه واقع در مرکز جامع قلب بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه کمیته فشار خون ریوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای سال جاری با همکاری متخصصین گروههای قلب ، ریه و روماتولوژی ایجاد شده است اظهار داشت: این کمیته به تمامی برنامه های تعیین شده در سال 90 خود در راستای ارتقاء درمان بیماران سطح استان دست یافته است.

عضو کمیته فشار خون ریوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزاری سمپوزیوم فشار خون ریه در خرداد ماه،فعال سازی سایت کشوری ثبت بیماران فشار خون ریه در دانشگاه (در حال حاضر ثبت بیماران در حال انجام است)،فراهم آوری امکان دسترسی به داروی بوزنتان با سوبسید دولتی با همکاری معاونت محترم دارو در مشهد ،فراهم آوری امکان انجام کاتتریسم راست به روش کاتتر سوان گانز و بررسی کامل بیماران بر اساس گاید لاین بین المللی با همکاری اعضاء محترم کمیته،تشکیل کلینیک فشارخون ریه در مرکز جامع قلب و عروق امام رضا را از دستاوردهای این کمیته در یک سال اخیر برشمرد. /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار