امین حیایی در همه فیلم ها با انرژی زیادی حاضر می شود واین صناز همیشگی سینما سعی دارد در نقش هایی حضور یابد که مردم آن را دوست دارند، نقش هایی که براحتی بتوان با آن ارتباط برقرار کرد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران  امین حیایی متولد سال 1349 در تهران است او دارای مدرک تحصیلی دیپلم بوده و فعالیت سینمایی خود را از سال 1371 با فیلم " دو همسر" ساخته اصغر هاشمی آغاز کرد.

حیایی همسر "نیلوفر خوش خلق" (بازیگر سینما) است و او در سال 1373 با نقش آفرینی در مجموعه تلویزیونی آپارتمان فعالیت هنری خود را از سینما به تلویزیون بسط داد ومهرخوبان، دوپنجره، روزگار جوانی و همسایه ها از مجموعه هایی ا ست که امین حیایی پس از آپارتمان با بازی در آنها بار دیگر حضور در کنار نقش آفرینان تلویزیون را تجربه کرد.

او فیلم های روز تولد و شارلاتان را در نقش آفرینی متفاوت خود می داند که صرفا برای کودکان داشته است.

حیایی بازی در فیلم های زن زیادی به دلیل کاری خوب و حرفه ای بودن و مهمان مامان به دلیل تجربه ای که با داریوش مهرجویی داشته را از آثار مورد علاقه خود می داند.

حیایی چندین سال است که درکنار نواختن گیتار گاهی هم می خواهند او در فیلم سینمایی بوی بهشت نقش یک خواننده را بازی کرد که به گفته خودش به اجبار در آن را پذیرفت چون بیشتر علاقه مند به نوازندگی است.

او از کودکی به تئاتر علاقه مند بود به گونه ای که در دوران تحصیل هم آن را ادامه داد حیایی زمانی که در عقیدتی سیاسی نیروی هوایی به خدمت سربازی مشغول بود یک تیم تئاتر تشکیل داد و در نهایت کار با ثریا قاسمی سبب شد تا او حرفه ای تر به تئاتر بپردازد.

امین حیایی معتقد است ثریا قاسمی کاشف استعدادهای هنری او بوده است و او رابه اصغر هاشمی برای بازی در فیلم معرفی کرده است.

فیلم شناسی؛

امین حیایی تاکنون بازی در فیلم های سینمایی گارد ویژه و براده های خورشید در سال 1374، هتل کارتن در سال 1375، سیب سرخ حوا وعلف های هرز در سال 1377، دست های آلوده، بادام های تلخ در سال 1378، مونس و مانی و ندا و تکیه بر باد در سال 1379، مزاحم، بوی بهشت،اثیری، آدمک ها، در سال 1380، عروس خوش قدم، رز زرد و دختر ایرونی در سال 1381، مهمان مامان، کما، شکلات، تب، در سال 1382، نقاب، عروس فراری، شارلاتان، سرود تولد، زن زیادی در سال 1383، شام عروسی، چه کسی امیر را کشت، ستاره می شود، ستاره است، ستاره بود، تله و آکواریوم در سال 1384، سنگ کاغذ قیچی و ممان در سال 1385، شب، زن ها فرشته اند و دایره زنگی در سال 1386، یک اشتباه کوچولو، پسر تهرونی، اخراجی ها"2" در سال 1387، سن پترزبورگ، پوپک و مش ماشاا...، بیداری رویاها، در سال 1388، قفس طلایی، شش و بش، زنان ونوسی و مردان مریخی و اخیراجی ها 3، در سال 1389، قلاده های طلا، خود زنی و پیشونی سفید در سال 1390 را درکارنامه هنری خود ثبت کرده است.

جشنواره های مربوط به امین حیایی؛
امین حیایی سال 1375 در پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم براده های خورشید به عنوان نقش اول مرد برنده سیمرغ بلورین شد.

او در سال 1382 موفق به کسب جایزه در هفتمین دوره جشن خانه سینما برای بازی در فیلم عروس خوش قدم به عنوان نقش دوم مرد شد.

حیایی به عنوان نقش اول مرد در فیلم سینمایی زن زیادی در بیست و سومین جشنواره بین الملبی فیلم فجر در سال 1382 موفق به کسب جایزه شد.

او در سال 86 نیز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد در بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم شب شد.

همچنین او در سی امین جشنواره فیلم فجر به عنوان بهترین بازیگر مرد در فیلم سینمایی پیشونی سفید موفق به کسب جایزه شد./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.