بوي بد دهان بر اثر عواملي چون پوسيدگي دندانها، گير كردن غذا در لابه لاي دندانها، مشكلات گوارشي و وجود عفونت در سينوس ايجاد مي شود.

دكتر عبدالرضا جميليان متخصص ارتودنسي و عضو انجمن ارتودنسيتيهاي اروپا و آمريكا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: وقتي بيمار تحت درمان ارتودنسي ثابت است بايد بهداشت دهان و دندان ها را به خوبي رعايت كند در غير اين صورت پوسيدگي در زير سيم ها ايجاد شده و ممكن است تغيير رنگ دندانها صورت بگيرد.
وي با اشاره به اينكه بوي بد دهان مي تواند بر اثر پوسيدگي دندانها و گير كردن مواد غذايي لا به لاي دندانها ايجاد شود گفت: بوي بد دهان نيز مي تواند به علت مشكلات گوارشي و وجود عفونت در سينوس ايجاد شود.
جميليان افزود: لازم است افرادي كه مبتلا به بوي بد دهان هستند علاوه بر بررسي شدن دندانها از لحاظ پوسيدگي توسط متخصص دندانپزشكي، به متخصص گوش، حلق و بيني و متخصص گوارش نيز مراجعه كنند.
اين متخصص خاطر نشان كرد: در صورت ايجاد پوسيدگي دندانها در فردي كه تحت درمان ارتودنسي است سيم هاي ارتودنسي توسط متخصص برداشته مي شود و وقتي دندانهاي پوسيده مورد ترميم قرار گرفت دوباره سيم ها نصب خواهد شد./ط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار