همایش سراسری و آموزشی بیماری سیاه سرفه روز سه شنبه با حضور رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری وزرات بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی در پژوهشكده انستیتو پاستور شمال كشور واقع در شهرستان آمل گشایش یافت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛سرپرست پژوهشكده انستیتو پاستور شمال كشور در آیین آغازین این همایش گفت: در این همایش یك روزه حدود 150 نفر از پزشكان ، كارشناسان و مسوولان آزمایشگاه های تشخیصی شمال كشور حضور دارند.

  محسن آسوری ' ، هدف از برگزاری این همایش را آشنایی بیشتر پزشكان و متولیان حوزه درمانی با علائم، راه های شناسایی ، تشخیص ، درمان و نیز پیشگیری از بیماری سیاه سرفه ذكر كرد.

وی از پژوهشكده انستیتو پاستور شمال كشور در آمل به عنوان تنها مركز تشخیصی بیماری سیاه سرفه در این منطقه یاد كرد و افزود: از ابتدای امسال تاكنون 68 مورد نمونه مشكوك به سیاه سرفه برای این پژوهشكده ارسال شد كه 14 مورد آن مثبت بود.

سرپرست پژوهشكده انستیتو پاستور شمال كشور گفت : متاسفانه نسل جدید پزشكان كشور از بیماری سیاه سرفه و موارد درمانی آن اطلاع كمی دارند و بیماری حاد سیاه سرفه را به عنوان یك سرفه معمولی می شناسند.

وی از پزشكان عمومی و نیز متخصصان مراكز درمانی خواست تا به منظور شناخت بیشتر و نیز كنترل و راه های صحیح پیشگیری از بیماری سیاه سرفه ، به موارد مشكوك سرفه بیماران حساس شوند و موارد آن را برای تشخیص قطعی بیماری به پژوهشكده انستیتو پاستور شمال كشور در آمل ارسال كنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.