دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با انجام دو دیدار در ایتالیا و فرانسه به پایان می‌رسد که دیدار میلان و بارسلونا را می‌توان جذاب‌ترین نبرد این مرحله دانست.

به گزارش

خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران

: بامداد پنج‌شنبه دور رفت این رقابت‌ها با انجام دو بازی به پایان می‌رسد از این رو در ورزشگاه جوزپه مه آتزا، آ.ث.میلان ایتالیا به استقبال از بارسلونا ، قهرمان فصل گذشته این پیکارها خواهد رفت.


این جدال در حالی انجام خواهد شد که پیش از این دو رقیب قدرتمند ایتالیایی و اسپانیایی در مرحله گروهی مسابقات در فصل جاری با هم به رقابت پرداختند که در دیدار رفت تساوی 2 بر 2 رقم خورد اما در دیدار برگشت بارسلونا 3 بر 2 پیروز شد.

جدال این دو غول اروپایی برای میلان جنبه انتقامی خواهد داشت و قطعاً حضور زلاتان ابراهیموویچ در خط آتش روسونری و ملاقات با گواردیولا و هم‌تیمی‌های سابق خود در بارسا می‌تواند جذابیت‌های این دیدار را بیش از پیش آشکار کند.

 بزرگترین غایب میلان در این دیدار تیاگو سیلواست که در جریان دیدارپیشین این دو تیم که با تساوی 2-2 به اتمام رسیده بود برای میلان گلزنی کرده بود.

سیلوا در جریان دیدار شنبه شب تیمش مقابل رم دچار مصدومیت شد و شانس حضور در هر دو دیدار رفت و برگشت تیمش در مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا را از دست خواهد داد ازهمین رو ماسیمیلیانو الگری مجبور است تا تغییراتی را در خط دفاعی تیمش اعمال کند و الساندرو نستا به خط دفاعی میلان بازخواهد گشت و دانیله بونرا جای ایگناسیو آباته را پر خواهد کرد.

یکی دیگر از غایبان کلیدی میلان دراین بازی مارک فان بومل است ولی کوین پرینس بواتنگ و کلارنس سیدورف به ترکیب تیمشان بازگشته اند و هر دویشان می توانند از ابتدا در ترکیب میلان قرار بگیرند. از سوی دیگر البرتو آکوئیلانی و اوربی امانوئلسون هم این شانس را دارند که در میانه میدان به زمین بیایند.

زلاتان که با 22 گل برترین گلزن این فصل میلان و سری آ است در نوک حمله روسونری به کار گرفته خواهدشد و انتظار می رود که روبینیو که اخیرا از مصدومیت از ناحیه قوزک پا رها شده هم در کنار ایبرا روانه میدان شود و به ماکسی لوپس و استفان الشراوی ترجیح داده شود. الکساندر پاتو هم برای درمان مصدومیتهای مداوم عضلانی به آمریکا سفر کرده و در بازی روز 4شنبه حضور نخواهد داشت

از سوی دیگر و دراردوی بارسلونا، اریک آبیدال که به زودی به خاطر پیوند کبد زیر تیغ جراحی می رود غایب است و آدریانو هم به دلیل مصدومیت کاروان آبی اناری ها را همراهی نخواهد کرد.

به نظر می رسد که پویول در دفاع چپ بازی می کند و خاویر ماسچرانو در کنار پیکه، مدافعان میانی بارسلونا خواهند بود. انتظار می رود که پپ تیمش را با سیستم 3-4-3 روانه میدان کند؛ سیستمی که پیش از این هم مقابل میلان از آن استفاده کرده بود. ایبراهیم افلای همراه با سایر آبی اناریها به میلان سفر کرده ولی جایی درترکیب ثابت تیمش نخواهد داشت. او اخیرا از بند مصدومیت ازناحیه لیگامنت زانو رها شده. داوید ویا هم که همچنان مصدوم است.

بازیکنانی که درکنار لیونل مسی به کار گرفته خواهند شد هنوز مشخص نیستند ولی انتظار می رود که سسک فابرگاس و الکسیس و پدرو هم درترکیب اصلی بارسا جا داشته باشند.

میلان هیچ وقت در دیداری خانگی در مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپاشکست نخورده و به 10 برد و 4 تساوی دست یافته.
قهرمان فصل قبل سری آ در این دوره از رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا11 گل دریافت کرده که این بیشترین تعداد گلی است که هرتیم دیگری دراین رقابتها خورده.

تعدادی از بازیکنان کنونی میلان از جمله زلاتان ایبراهیموویچ، ماکسی لوپس، فان بومل و زامبروتا سابقه پوشیدن پیراهن میلان را در کارنامه ورزشی شان داشته اند.

بارسلونادر رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان اروپا (درمرحله گروهی) میلان را در خانه خودش، سن سیرو شکست داده و توانسته با نتیجه 2-3 میلان را در خانه از پیش رو بردارد.

شاگردان گواردیولا با کسب 16 امتیاز به عنوان تیم اول گروه اچ به دور بعدی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند و میلان با 9 امتیازتیم دوم گروه لقب گرفت.

کاتالونیایی ها بعد از باخت 2-3 مقابل اوساسونا درماه فوریه، در 9 بازی متوالی به پیروزی رسیده اند.

در ورزشگاه ولودرام نیز المپیک مارسی فرانسه پذیرای بایرن مونیخ آلمان است. آخرین دیدار این دو تیم به سال 2007 مربوط می‌شود که در پیکارهای که در شهر دبی امارات انجام شد، بایرن موفق شد مارسی را 4 بر 3 شکست دهد.

ديشب (سه شنبه) آپوئل قبرس میزبان رئال مادرید اسپانیا بود كه 3 بر صفر شكست خوردو چلسی انگلیس در میهمانی بنفیکادر پرتغال به پيروزي 1برصفر دست يافت./مح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار