با بالارفتن قیمت ها در انگلیس ، میزان سرقت فلزات از جمله ریل های قطار ، تابلوهای یابود جنگ و حتی سقف کلیساها افزایش یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز ؛ با تشدید سرقت فلزات در انگلیس ، سارقان فلزات مانند ملخ های گرسنه با حمله به بسیاری از اموال عمومی از جمله سقف برخی کلیساها و آثار تاریخی که روکش فلزی دارند، آنها را قطعه قطعه می کنند و به سرقت می برند.
 

 

بر اساس این گزارش ، به ویژه ساکنان دهکده های قدیمی ، هر روزه شاهد به سرقت رفتن قطعه دیگری از آثار تاریخی اند که به احتمال زیاد پس از قطعه قطعه شدن به عنوان آهن پاره فروخته می شود . این سرقتها بخشی از خسارت سالانه یک میلیارد و چند صد میلیون دلاری است که توسط سارقانی که اشتهای سیری ناپذیری برای چیزهای درخشان دارند، به اقتصاد انگلیس وارد می شود . سرقت فلزات در انگلیس در پی افزایش قیمت فلزات در سراسر جهان رو به افزایش گذاشته است.
 

با سرعت گرفتن ساخت آسمان خراشها ، کارخانه ها ، خانه ها و وسایل زندگی برای یک طبقه متوسط در حال رشد در کشورهایی از قبیل چین و هند که به سرعت در حال توسعه اند ،‌ تقاضا برای فلزاتی از قبیل مس و روی افزایش یافته است . سارقان در انگلیس ریل های خطوط آهن ، کابل های تلفن ،‌ دریچه های کانالهای زیرزمینی و حتی وسائل عمومی مختص معلولان و لوله های مربوط به وسائل گرمازای مدارس را به سرقت می برند.
 

دستبرد مکرر دزدها به شبکه گران خطوط آهن انگلیس چنان مسئله ساز شده است که پلیس حمل و نقل این کشور می گوید خنثی کردن این گونه حملات به لحاظ اهمیت پس از جلوگیری از حملات تروریستی در رتبه دوم قرار دارد . حتی سال گذشته قبر دزدها 6 مقبره را در قبرستان ولش در جستجوی روکشهای سربی تابوت ها خراب کردند.
 

"دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس سرقت تابلوهای یابود سربازان کشته شده در جنگ را که یک تا دو مورد در هر هفته روی می دهد، اقدامی به شدت مشمئز کننده توصیف کرد . این معضل سراسری در انگلیس اسکاتلندیارد را بر آن داشت یک واحد مختص رسیدگی به فلز دزی تشکیل دهد.
 

خسارات فزاینده ناشی از حملات سارقان فلزات فقط مختص انگلیس نیست . کشورهای اروپایی دیگر از جمله آلمان نیز با همین مشکل دست و پنجه نرم می کنند . اما گستره این نوع سرقت ها و تنوع وسیع آن در انگلیس به ویژه قابل ملاحظه است./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار