"مهتاب كرامتي" بازيگري دور از حاشيه

مهتاب كرامتي بازيگري توانا در عرصه بازيگري كه كمتر حاشيه اي خود به جاي گذاشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، مهتاب كرامتي شيخ الاسلامي بازيگر سينما و تلويزيون ايران در سال 1349 در ملاير متولد شد و تحصيلاتش را در رشته ميكروبيولوژي با مدرك كارشناسي از دانشگاه آزاد اسلامي به پايان رساند.

او دوره كلاس هاي بازيگري را در كارگاه هاي ازاد بازيگري مي گذراند و همان جا براي نقش "هلن" در فيلم مجموعه مردان آنجلس انتخاب مي شود.

كرامتي با همين مجموعه شناخته شد اما نتوانست از اين موقعيت استفاده مناسبي كند.

در سال 1377 در فيلم سينمايي "مردي از جنس بلور" به كارگرداني سعيد سهيلي به ايفاي نقش پرداخت، اما بازي در اين فيلم هم براي او درخششي محسوب نشد.

يك سال پس از آن در فيلم "موميايي 3" و "مرد باراني" بازي كرد. اولين فيلم كمدي خوش ساخت با بازي پرويز پرستويي بود كه كار چنداني براي او در نقش يك دلال عتيق نداشت و دومين فيلم به كارگرداني ابوالحسن داوودي با بازي ابوالفضل پورعرب بود كه در آن ايفاگر نقش يك وكيل بود.

تاكنون مهتاب كرامتي را در قالب يك دختر مهربان و يا بانويي دوست داشتني در آثارش ديديم كه بازي چشمگيرش طي سال هاي اخير را نمي توان ناديده انگاشت.

او براي بازي در فيلم "مرد باراني" نامزد دريافت جايزه از هجدهمين جشنواره فيلم فجر شد.

سال 1379 را در حالي رو به پايان برد كه يك مجموعه تلويزيوني و يك فيلم سينمايي را به كارنامه كاري اش اضافه كرده بود.

وي از فعاليت خود در عرصه بازيگري دست برنداشت. "مريم مقدس" باز هم يك اثر تاريخي، مذهبي به كارگرداني شهريار بحراني بود كه به صورت فيلم و مجموعه تلويزيوني ساخته شد.

بازي در فيلم "بهشت از آن تو" تجربه اي متفاوت از عليرضا داوودنژاد بود كه بازي خوب كرامتي به آن جلوه داد.

او در سال هاي بعدي سعي كرد گزيده تر كار كند و در سال 1380 تنها به بازي در مجموعه تلويزيوني "خاك سرخ" اكتفا كرد كه اولين تجربه تلويزيوني حاتمي كيا محسوب مي شد.

بازي درخشان كرامتي در نقش يك زن جنوبي كه به دنبال دخترش مي گردد براي دومين بار روياروي پرويز پرستويي قرار گرفت.

كرامتي در اكثر فيلم هايي كه به ايفاي نقش پرداخته نقش ماندگاري از خود بر جاي گذاشته است. در سال 81 در فيلم سينمايي "ملاقات با طوطي" همراه با ماهايا پطروسيان و محمدرضا فروتن ظاهر مي شود كه دومين همكاري او با عليرضا داوودنژاد است.

بازي در سريال تلويزيوني "شاه خاموش" در سال 82 به كارگرداني همايون شهنواز تجربه ناموفقي تاريخي بود كه نتوانست هيچ موفقيتي چه از لحاظ تجاري و چه از لحاظ هنري براي او درپي داشته باشد.

سومين تجربه همكاري كرامتي با عليرضا داوودنژاد بازي در فيلم سينمايي "هشت پا" بود.

پس از آن در همكاري با سيروس الوند فيلم سينمايي "رستگاري در هشت و بيست دقيقه" را بازي مي كند كه در آن با شهاب حسيني و بهرام رادان همبازي است.

او سپس در سال 85 در "حس پنهان" به كارگرداني مصطفي رزاق كريمي در نقش دكتر روانشناسي به ايفاي نقش پرداخت. در همان سال چند فيلم ديگر از جمله "پاداش سكوت" مازيار ميري و "آدم" به كارگرداني رضا كاهاني را روي پرده داشت.

در سال 86 در فيلم هايي چون "زن ها فرشته اند" به كارگرداني شهرام شاه حسيني در "آتش سبز" به كارگرداني محمدرضا اصلاني ايفاي نقش كرده است.

او در سال 87 بازيگر پركاري شد كه نگاه بسياري از منتقدان را به خود جلب كرد. "ترديد"، "دوزخ، برزخ، بهشت"، "بيست" و "شبانه روز" از فيلم هاي او در اين سال بود كه بازي خوب او در فيلم "بيست" كاهاني را نمي توان ناديده انگاشت.

كرامتي در سالا 88 دوباره بازيگر گزيده كار شد و فقط در فيلم سينمايي "آدم كش" به كارگرداني رضا كريمي بازي كرد.

در سال 89 در فيلم "آلزايمر" به كارگرداني احمدرضا معتمدي ايفاي نقش كرد.در همين سال در فيلم "چيزهايي هست كه نمي داني" فردين صاحب الزماني در كنار زوج ليلا حاتمي و علي مصفا قرار گرفت.

و بار ديگر در فيلمي از عبدالرضا كاهاني "اسب حيواني نجيبي است" بازي كرد.

كرامتي امسال با بازي در فيلم" زندگي خصوصي آقا و خانم ميم" به كارگرداني روح الله حجازي در سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر شركت كرد و با حميد فرخ نژاد و ابراهيم حاتمي كيا همبازي شد.

كرامتي در حال حاضر سفير حسن نيت يونيسف است كه سال ها در اين عرصه فعاليت مي كند./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار