رئيس سازمان فني و حرفه اي كشور گفت: پس از شناسايي مسايل و چالش هاي نظام آموزش مهارتي طي يك سال گذشته تدوين منابع آموزش مرجع مورد توجه قرار گرفته است.

كوروش پرند در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: تدوين منابع آموزشي مرجع از جمله ضرورت هاي نظام آموزش مهارتي در كشور است كه نيازمند توجه جدي مي باشد .
وي افزود: پس از شناسايي مسايل و چالش هاي نظام آموزش مهارتي طي يك سال گذشته، بوي‍‍‍‍‍‍‍ژه نبود منابع آموزشي واحد و غني چه در بحث آموزش و چه در موضوع آزمون و با درك اين موضوع تدوين اين منابع با يك ساختار جديد در دستور كار سازمان آموزش فني و حرفه اي قرار گرفته است.
رئيس سازمان فني و حرفه اي كشور با اشاره به برنامه هاي سند راهبردي مهارتي و فناوري اين سازمان خاطر نشان كرد: به منظور ساماندهي اصولي به اين موضوع در راهبرد توسعه و ارتقاي آموزش هاي مهارتي در سند راهبردي مهارت و فناوري سازمان آموزش فني و حرفه اي سياست ساماندهي استانداردها و منابع آموزشي تدوين شده براي برنامه هاي علمياتي در نظر گرفته شده است كه از جمله مي توان به برنامه ساماندهي فرآيند انتشارات سازمان با رويكرد بهبود منابع آموزشي اشاره كرد.
در ادامه حاجلو مشاور عالي رياست سازمان فني و حرفه اي كشور با اشاره به اينكه نگاه مسئولان به سمت گسترش مهارت آموزي است و در خصوص مركز آموزش تخصصي مهارت و فناوري 9 دي تصريح كرد: اين طرح از طرح هاي مشترك ايران و كره جنوبي است كه براي ايجاد آن با احتساب ارزش زمين حدود 20 ميليارد تومان سرمايه گذاري شده است و تجهيزات اين مركز از طرف كشور كره صورت گرفته است.
حاجيلو خاطر نشان كرد: تمامي آموزش هاي مهارتي در سطح كشور به صورت رايگان ارايه مي شود و بايد نگاه مسئولان به سمت گسترش مهارت آموزي به صورت مداوم باشد.
در پايان نيز كارشناس مهارت هاي پيشرفته اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان لرستان از فعاليت 6 مركز آموزش فني و حرفه اي در جوار دانشگاه پيام نور اين استان اشاره و اظهار داشت: اين مراكز آموزش هاي كاربردي را به دانشجويان ارايه مي دهد.
وي افزود: اين مراكز آموزش فني و حرفه اي در جوار دانشگاه پيام نور شهرستان هاي خرم آباد، بروجرد، گوهر دشت، اليگودرز، دورود، پل دختر از سال 88 آموزش هاي كاربردي را به دانشجويان ارايه مي دهند.
رحمتي تاكيد كرد: تاكنون تعداد 950 نفر از دانشجويان دانشگاه پيام نور موفق به گذراندن دوره آموزشي و دريافت گواهينامه مهارت شده اند./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار