سرپرست اداره خدمات شهري منطقه 13 گفت: با استقرار اكيپ هاي خدمات شهري، خودروهاي مسافران نوروزي در ايام پاياني تعطيلات نوروزي و تا پايان 15 فروردين ماه رايگان شستشو مي شود.

مهدي بابايي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با بيان اين كه يكي از اولويت هاي شهرداري توجه ويژه به نظافت شهري است افزود: با استقرار اكيپ هاي ويژه خدمات شهري تمامي خودروهاي ورودي شرق تهران به صورت رايگان شستشو مي شود.
به گفته وي با توجه به حجم فراوان خودرو در ورودي شرق تهران در ايام پاياني نوروز، طرح روشويي خودروهاي مسافران با استقبال شهروندان روبه رو شده است.
وي افزود: اين طرح از ابتداي سال جديد آغاز شده و تا پايان تعطيلات نوروز ادامه مي يابد.
بابايي همچنين با اشاره به رنگ آميزي و شستشوي المان هاي شهري خاطر نشان كرد: در طرح استقبال از بهار تمامي المان هاي شهري شستشو و رنگ آميزي انجام شد.
برگزاري جشن سرافزاري در منطقه 13
علي محمد متوليان، مدير فرهنگي منطقه 13 گفت: همزمان با روز جمهوري اسلامي ايران، روز 12 فروردين ماه،‌جشني با عنوان سرافرازي با همكاري ادارات اجتماعي نواحي چهار گانه در منطقه 13 برگزار شد.
وي درباره نحوه برگزاري اين جشن گفت: جشن سرافرازي با اجراي برنامه هاي شاد و متنوع و با برپايي غرفه هاي سلامت، قرآن بخوانيد ، جايزه بگيريد ورزش و آسيب هاي اجتماعي برگزار شد.
متوليان هم چنين به اقدامات فرهنگي شهرداري در روز طبيعت اشاره كرد و گفت: فضاهاي تفرح گاهي سطح منطقه براي روز طبيعت آماده سازي شده و ايستگاههاي فرهنگي در اماكن پرتردد در روز طبيعت برپا مي شود.
مدير اداره فرهنگي منطقه 13 همچنين از اجراي طرح اسكان مسافران نوروزي در منطقه 13 خبر داد و افزود: مجتمع خدمات اجتماعي شرق تهران با بيش از 200 نفر گنجايش از آغاز تعطيلات نوروزي تاكنون پذيراي ميهمانان بوده و تا 15 فروردين مسافران مي توانند از امكانات و تجهيزات اين مركز استفاده كنند.
آمادگي شهرداري منطقه 13 براي فرهنگسازي بازيافت مواد در روز طبيعت
تك فلاح، مدير اداره بازيافت منطقه 13 گفت: با توجه به افزايش ميهمانان نوروزي در روزهاي پاياني تعطيلات نوروزي به ويژه در روز طبيعت در بوستان هاي منطقه، اداره بازيافت با استقرار خودروهاي مخصوص بازيافت و اكيپ هاي ويژه نسبت به بازيافت مواد اقدام مي كند.
وي افزود: اكيپ هاي اداره بازيافت با حضور در بوستان هاي منطقه و توزيع كيسه زباله به شهروندان ضمن جمع آوري و تفكيك زباله ، نسبت به آگاه سازي و فرهنگ سازي امر تفكيك پسماند خشك اقدام مي كنند.
تك فلاح همچنين از طرح ويژه اداره بازيافت همزمان با آغاز سال جديد خبر داد و خاطر نشان كرد: طي بازديد به عمل آمده از درمانگاه هاي و مطب هاي مشغول به كار منطقه اماكني كه پسماندهاي پزشكي خود را براساس اصول بهداشتي دفن يا استرليزه نمي كنند شناسايي و با آن ها برخورد قانوني مي شود.
رئيس اداره بازيافت منطقه 13 تصريح كرد: در حال حاضر اين مراكز در حال شناسايي بوده و طي بازديد به عمل آمده از مراكز مختلف براي اعمال قانون به مراجع ذيربط معرفي مي شوند./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار