یک کارشناس فناوری اطلاعات تاکید کرد: در دنیای اینترنت امروزی که هر لحظه به راحتی امکان نفوذ و فریب وجود دارد، استفاده از یک آنتی ویروس و فایروال معتبر و قانونی جزو ملزومات است.

مهندس محمد عادلی کارشناس امنیت شبکه با بیان اینکه در دوره ای از عصر اینترنت قرار داریم که امنیت حرف اول را می زند به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه سیستم های رایانه ای مملو از اطلاعات مهم تجاری خانوادگی و کاری افراد هستند خرید یک آنتی ویروس و فایروال قانونی نه تنها هزینه نیست بلکه حفاظت از سرمایه های یک شخص است.
وی افزود: از دست دادن این نوع سرمایه ها می تواند خسارت جبران ناپذیری را ایجاد کند، بنابراین لازم است اشخاص که به هر نحوی از سیستم های رایانه ای استفاده می کنند و به شبکه های داخلی متحول هستند از یک فایروال و آنتی ویروس مناسب استفاده کنند.
 

** وجود فایروال و آنتی ویروس در کنار هم برای سیستم های رایانه ای ضروری است
در ادامه این کارشناس امنیت شبکه با اشاره به اینکه برخی از کاربران فایروال سیستم خود را غیر فعال می کنند، اذعان داشت: وجود فایروال موجب می شود یکسری از درگاه ها (port) که می توانند موارد امنیتی مانند نفوذ به تیم شخص را ایجاد کنند، کنترل مانیتور شوند.
مهندس عادلی با تاکید بر اینکه غیر فعال نمودن فایروال کار درستی نیست، بیان داشت: برخی از کاربران به دلیل اینکه متصل به اینترنت نیستند، اعتماد دارند وجود یک آنتی ویروس در سیستم به تنهایی کفایت می کند، و این در حالی است که آنتی ویروس بدون آپدیت تاثیری در امنیت سیستم ندارد، بنابراین برای بروز نمودن آنتی ویروس نیازمند اتصال به شبکه اینترنت هستند و وجود فایروال در کنار آنتی ویروس لازم و ضروری است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: آنتی ویروس ابزاری است برای جستجو و یافتن بد افزارهای و جلوگیری از اقدمات آنها و فایروال یادیواره آتش صرفا یک کنترل گرو اعتبار سنج است که ورود و خروج اطلاعات سیستم را بر مبنای تعریف شده و بصورت استاندارد مورد چک و بررسی قرار می دهد بنابراین هر دو مورد برای تیم لازم و ضروری است./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار