كارشناسان اقتصادی اكونوميست با اشاره به بدهی‌های بالای فرانسه و مشکلات اقتصادی این کشور، از احتمال تبدیل فرانسه به کانون بحران آینده منطقه یورو در صورت عدم انجام اصلاحات اساسی خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران  ؛ فرانسه با بدهی در حدود 90 درصد تولید ناخالص داخلی خود و نرخ بالای بیکاری مواجه است و این در حالیست که هیچیک از مقامات و مسئولان فرانسوی طرح و برنامه جدی برای کاهش میزان بالای مالیات‌ها که مردم اين كشور را مستأصل و درمانده کرده ، ندارد.

 

اين گزارش مي افزايد ، چنانچه امروز اوضاع فرانسه دستخوش اصلاحات اساسی نشود ، این کشور به سرعت به کانون بحران آینده منطقه یورو بدل خواهد شد و این در شرایطی است که مسئولان فرانسوی به ویژه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در آستانه رقابت‌های انتخاباتی چشم بر وخامت مشکلات و واقعیت‌های ناخوشایند اقتصادی کشور بسته‌اند و این مشکلات را نادیده می‌گیرند.

 

اکونومیست در ادامه آورد : البته ظرف سال‌های اخیر در اروپا غیرعادی بوده است که رهبران اروپایی به اندازه رهبران فرانسه در قبال مسائل و مشکلات بی توجه باشند و مشکلات را نادیده بگیرند.

این نشریه فرانسوی در عین حال با انتقاد از "نیکلا سارکوزی" رئیس‌جمهور وقت فرانسه تصریح کرد : "سارکوزی " در سال ۲۰۰۷ وعده انجام اصلاحات را مطرح کرد اما امروز تهدید به خروج از پیمان شنگن می‌کند و خطاب به رأی دهندگان فرانسوی پیشنهاد حمایت از تولیدات داخلی را مطرح می‌کند و معافیت‌های مالیاتی را به باد انتقاد می‌‌گیرد و از مهاجرت و گوشت حلال سخن می‌گوید./ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار