وزير علوم ، تحقيقات و فناوري در نخستين ديدار نوروزي با جمعي از مسئولان دانشگاهها و مراكز پژوهشي تهران با تاكيد بر پشتيباني علمي و تكنولوژيك دانشگاهها و مراكز علمي از توليدات ملي گفت : گسترش عملي علم توام با دين در سال91 در دانشگاهها ادامه خواهد داشت.



به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم، دكتر كامران دانشجو در اين ديدار افزود : دستاوردهاي علمي و فناوري حاصل تلاش چندين ساله گذشته بوده كه به بركت شهداي عرصه جهاد علمي در 2 سال اخير رشد بيشتري پيدا كرد.
وي با تاكيد براينكه ما مديون خون شهداي انقلاب اسلامي ، دفاع مقدس و جهاد علمي هستيم افزود : براي برخي پروژه ها سالها زحمت كشيده شده است كه به بركت خون شهدا خصوصاًشهداي جهاد علمي اين تلاشها در سال گذشته به نتيجه نهايي رسيد .
وزير علوم گفت: تاكيد ويژه مقام معظم رهبري در خصوص پيشرفتهاي علمي و اهميت علم و پيشرفتهاي علمي در اقتدار كشور ، وظايف دانشگاهيان را روشن تر و مسئوليت جامعه دانشگاهي را بيشتر مي نمايد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه بومي گزيني دانشگاهها قدم مناسبي براي حل مشكل خوابگاه دانشجويي است ، اظهار داشت : بايد در اين خصوص فكر ديگري بكنيم زيرا تجربه سه دهه گذشته نشان داد صرف احداث خوابگاه راه حل مناسبي نبوده و مشكل را به صورت ريشه اي حل نمي كند.
دكتر دانشجو در ادامه سخنان خود افزود : پژوهشگاههاي كشور بايد پروژه محور بوده و متكي به بودجه دولت نباشند بلكه درآمد هاي اختصاصي پژوهشگاهها بايد ناشي از انجام طرحهاي تحقيقي و در راستاي حل گره هاي علمي و مشكلات عيني كشور باشد .
وي با اشاره به عملکرددانشگاه صنعتی شریف در خصوص برخي جوسازي ها نسبت به دانش آموختگان این دانشگاه گفت :اكثر قريب به اتفاق آن دسته از فارغ التحصيلان دانشگاه صنعتي شريف كه براي دوره هاي دكتري به خارج رفته اند، پس از اتمام تحصيلات به كشور برگشته اند و مشغول خدمت به مردم سربلند ايران اسلامي هستند .
وی تاكيد كرد : دانش آموختگان دانشگاه صنعتي شريف جزء حزب الهي ترين دانشگاهيان هستند كه هم تعهد و هم تخصص بالايي دارند و در حال حاضر هم مديران اين دانشگاه از فارغ التحصيلان همين دانشگاه هستند.
وزير علوم تاكيد كرد : دشمن اصالتاً با دين ما دشمن است لذا ما بايد دينمان را تقويت كنيم و در اين مسير از جوسازيها نترسيم و همواره وظيفه خود بدانيم كه از دين حراست كنيم و البته اين اقدام را به عنوان يك تكليف و با افتخار انجام دهيم .
وي افزود : دشمن با اسلام ، مذهب و ايمان جوانان و دانشگاهيان ما مشكل دارد لذا ما بايد تلاش كنيم با سرلوحه قرار دادن علم توامان با دين و علم نافع در دانشگاهها كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري است رضايت امام زمان (عج) را كسب كرده و استكبار را هم ناكام گذاشته و چشم طمع دشمن را كور كنيم .
دكتر دانشجو گفت : جامعه دانشگاهي ما مرزبندي خود با استكبار و دشمن را بسيار خوب انجام داده است و به دليل مرزبندي شفاف و مشخص با دشمن ، استكبار جهاني دانشگاهها را هدف قرار داده است .
وي افزود : جامعه دانشگاهي ايران اسلامي مي داند كه هركس و هر قشري كه مرزبندي شفاف با استكبار را به نمايش بگذارد ، مورد غضب دشمن و استكبار قرار مي گيرد و از طرف ديگر ملتهاي آزاديخواه دنيا چشم اميدشان به تلاشهاي علمي آنهاست تا با علم نافع و جهت دار خود تعالي جامعه بشري را به ارمغان بياورند. /ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.