فرماندار بشرويه بر سرمايه گذاري بخش خصوصي در معادن شهرستان تاکيد کرد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بيرجند؛ پورسلطاني در اولين نشست مشترک بررسي توانمندي هاي بشرويه که با حضور جمعي از مسئولان و بشرويه اي هاي مقيم تهران، مشهد و بيرجند برگزار شد با اشاره به مطالعات اوليه انجام شده در زمينه معادن شهرستان گفت: ظرفيت هاي طبيعي زيادي از قبيل معادن طلا، آهن و... در بشرويه وجود دارد اما چون اين ذخاير مشخص نيست و کار اکتشاف و سرمايه گذاري انجام نشده است، مي طلبد تا همشهريان ديگر نقاط که داراي تمکن مالي هستند با سرمايه گذاري در اين بخش مشارکت و همکاري کنند.
وي با بيان اين که در بشرويه مسئله آب از اهميت زيادي برخوردار است، گفت: بافت تاريخي اين شهرستان به گونه اي است که آب هاي جاري به سمت سفره هاي زيرزميني روان مي شود و آن ها را تغذيه مي کند و به همين دليل کشاورزي که منبع درآمد بيشتر مردم شهرستان است جايگاه خاصي دارد.
فرماندار بشرویه ادامه داد: بشرويه با وجود کويري بودن از لحاظ کيفيت آب در استان رتبه اول را دارد و اين امر باعث رونق کشاورزي در اين منطقه شده تا آن جا که از لحاظ توليد پسته داراي مقام اول کشور و در توليد ديگر محصولات از جمله پنبه، خربزه و هندوانه دارنده مقام هاي برتر است.
پورسلطانی به اقدام هاي انجام شده در زمينه ايجاد کارخانه شير، ترمينال ضبط پسته، مستقل شدن اداره ها و آغاز به کار احداث ساختمان هاي فرمانداري، ثبت احوال، دادگستري، دانشگاه پيام نور و علمي کاربردي اشاره و اضافه کرد: بشرويه به دليل داشتن کمترين جمعيت در کل شهرستان هاي کشور از اعتبارات ملي سهم کمتري دارد و بايد اقدام هاي عمراني، اشتغال زايي و تلاش براي نگه داشت نيروي انساني انجام شود تا شاهد مهاجرت معکوس از ديگر نقاط به شهرستان باشيم.
مسئول کميته فرهنگي شوراي اسلامي بشرويه هم در اين نشست گفت: اين شهر به دليل واقع شدن در يک منطقه کويري منحصر به فرد و داشتن ظرفيت هاي اقليمي و طبيعي و مکان هاي تاريخي و گردشگري از جمله شهرهايي است که هر سال پذيراي مسافران زيادي در ايام تعطيل است.
جعفرزاده افزود: به منظور معرفي و شناساندن شهرستان، اين کميسيون توسط دانشجويان تشکيل و نشست هايي نيز انجام شد که رهاورد اين نشست ها علاوه بر ايجاد همدلي بين همشهريان، ثمره هاي ديگري از جمله تاسيس شرکت تعاوني ملي عمران و آباداني بشرويه با مشارکت بشرويه اي ها و ايجاد بانک اطلاعاتي از بشرويه اي هاي مقيم شهرهاي ديگر کشور را داشت.
شهردار بشرويه نيز در اين نشست با بيان اين که در زمينه حفظ آثار باستاني و تاريخي بشرويه شهرداري با ميراث فرهنگي بيشترين تعامل را دارد، گفت: تفاهم نامه هايي در اين زمينه بين وزارت راه و شهرسازي و اداره کل حفظ و مرمت بناهاي تاريخي منعقد شد.
سليمي افزود: تشکيل قطب تاريخي بشرويه، برگزاري همايش بافت تاريخي شهر بشرويه، مرمت آسياب ها و ايجاد منطقه نمونه گردشگري از ديگر اقدام هاي شهرداري براي حفظ ميراث فرهنگي اين شهر است
. در پايان اين نشست جمعي از شهروندان بشرويه اي مقيم تهران، مشهد و بيرجند به همراه جمعي از مسئولان و دانشجويان از مکان هاي ديدني و تاريخي بشرويه بازديد کردند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.