رييس اتاق بازرگاني خوزستان گفت: نگاه هوشمندانه مقام معظم رهبري در زمينه مسائل اقتصادي در سال جاري حكايت از آن دارد كه تمام اركان كشور بايد خودشان را تجهيز كنند و به موضوع توليد ملي اهميت داده و هرگونه موانع و مزاحمتي را كه بر سر راه توليد ملي وجود دارد را كنار بزنند.

 

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  خوزستان، عبدالرحمن سليمانی اظهار كرد: از تدوين قوانين و مقررات، آيين‌نامه‌ها، بخش‌نامه‌ها و تسهيلات بانكي گرفته تا همكاري‌هاي لازم مديران دستگاه‌هاي اجرايي مختلف و همچنين بخش‌خصوصي و دولتي، همگي بايد به طور جدي در اين عرصه حضوري فعال و اميدوارانه داشته باشند.

وي با اشاره به اين‌كه بنگاه‌هاي خصوصي بايد اين پيام را دريافت كرده باشند، افزود: بنگاه‌هاي خصوصي بايد بدانند نظام با تمام وجود و امكانات متوسل به حمايت از توليدات ملي است. واردات حتما بايد ساماندهي شود، به‌گونه‌اي كه مزاحمتي براي توليدات داخلي نداشته باشد؛ همچنين بايد از ورود كالاهاي قاچاق به‌طور جدي جلوگيري كرد.

رييس اتاق بازرگاني خوزستان گفت: منابع و تسهيلات سيستم بانكي بايد به سمت امكانات و بازار توليد و نه دلالي و سفته‌بازي سوق داده شود. از سوي ديگر مديران اجرايي نيز بايد براي تحقق اين شعار كمك كنند و هر مانعي را كه بر سر راه بخش توليدات است، كنار بزنند.

سليماني تاكيد كرد: صدا و سيما و آموزش و پرورش با فرهنگ‌سازي مي‌توانند مردم را به سمت استفاده از كالاهاي توليد داخل تشويق كنند. توليدكنندگان نيز بايد كالاهاي خود را طوري توليد كنند كه هم به لحاظ كيفي و هم به لحاظ قيمت و مقدار هزينه قابل رقابت باشند تا بتوانند نيازهاي جامعه را بدون اتكا به بازارهاي خارجي تامين كنند؛ البته شرايط مناسب براي واردات مواد اوليه كارخانجات بايد توسط بانك‌ها فراهم شود.

وي ادامه داد: اتاق بازرگاني استان متاثر از برنامه‌هاي اتاق بازرگاني ايران كه برنامه مفصلي را براي اين منظور پيش‌بيني كرده در هم‌سويي با حمايت از توليد ملي اقدام خواهد كرد. اتاق بازرگاني يك دستگاه مشاوره‌اي است و اين آمادگي را دارد كه براي تحقق حمايت از توليد ملي و سرمايه ايراني مشاوره‌هاي لازم را به دستگاه‌هاي اجرايي مختلف بدهد./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.