منطقه 17 در جنوب غربی شهر تهران قرار دارد و همجوار با مناطق 9،10 ،11،16 ،18 و 19 است.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، مهندس عظيم بابايي از يادگاران هشت سال دفاع مقدس است كه هم اكنون در سنگر ديگري در حال خدمت است .حدود 5سال است شهردار منطقه هفده است . بابايي از اين كه در منطقه اي كه به نسبت وسعت خود بيشترين شهيد را تقديم انقلاب كرده است خدمت مي كند خوشحال است و خود را خادم مردم اين منطقه مي داند
عظيم بابايي شهردار منطقه 17 :
منطقه 17 در جنوب غربی شهر تهران قرار دارد و همجوار با مناطق 9،10 ،11،16 ،18 و 19 است.
اراضی این منطقه عاری از هرگونه عوارض طبیعی بوده و به شکل اراضی کاملاً مسطحی با ارتفاع متوسط 1119 متر از سطح دریا و وسعتی معادل 823 هکتار است. طبق سرشماري نفوس و مسكن سال 1385 جمعيت اين منطقه 265 هزار نفر بوده اما معتقديم با توجه به حجم 4 برابري جمعيت اين منطقه نسبت به استانداردهاي روز جمعيت حال حاضر منطقه به بيش از 300 هزار نفر ميرسد.
اين منطقه روزي سرازير آلاينده هاي تهران بوده و راه‌آهن اين منطقه باعث به وجود آمدن 3 جزيره در اين منطقه شده كه مشكلات زيادي را به وجود آورده است.
ريزدانگي،‌ فرسودگي و تنگ بودن معابر بزرگترين مشكلات منطقه هستند به گونه‌اي كه در صورت بروز بحراني همچون زلزله امداد رساني بسيار دشوار و در برخي نقاط غيرممكن است علاوه بر 150 تا 240 هكتار بافت بحراني منطقه، 75 درصد پلا‌ك‌ها زير صد متر و 20 تا 30 درصد زير 50 متر قرار دارند ضمن آن كه 75 درصد معابر نيز زير 6 متر قرار دارند.
وضعيت تأسيسات فني منطقه اعم از آب، برق و گاز را به دليل عدم رعايت اصول شهرشناسي را فاقد ايمني است و240 هكتار از بافت منطقه در شرايط بحران قرار دارد.
معابر به قدري تنگ و باريك هستند كه نظافت و جمع‌آوري زباله‌ها در شب امكانپذير نيست.به دليل كمبود پاركينگ، اكثر ساكنان خودروهاي خود را در معابر پارك مي‌كنند و ماشين‌هاي حمل زباله امكان عبور و مرور از كوچه ها را ندارند به همين دليل ماموران خدمات شهري از ساعت 7 صبح به بعد بايد معابر را نظافت و زباله‌ها را جمع آوري مي‌كنند.
وي تراكم جمعيت در منطقه را 4 برابر استانداردها عنوان كرد و گفت: در هر هكتار به جاي 90 نفر، 360 نفر مستقر هستند.اگر افراد غيربومي در ساعات عصر در منطقه حضور پيدا كنند؛ تراكم تعداد شاغليني كه در حال برگشت به خانه‌هايشان هستند به قدري است كه گمان مي‌شود كه ساكنان در حال راهپيمايي هستند و يا در پارك‌ها مراسم خاصي در حال برگزاري است.
با توجه به اين كه منطقه 17 از مناطق فرهنگي و شهيدپرور تهران و حتي كل كشور بوده در ابتدا رويكرد ما فرهنگي و مذهبي بوده و تلاش هاي بسياري با اين رويكرد انجام شده كه مي توان به 14 ايجاد سراهاي محله، تاسيس دارالقران، دفاتر سلامت و دفاتر مديريت بحران، موزه شهدا، موزه هنرهاي آييني براي اولين بار و ايجاد محيط هاي ورزشي و بوستان ها در جهت پيشبرد اين اقدامات فرهنگي بوده و برنامه هاي وسيع تري در جهت افزايش ايجاد محيط هاي مناسب در دست اقدام مي باشد.
از ديگر اقدامات ما افتتاح تالار گل ياس براي ازدواج آسان جوانان بوده كه ميتواند كمك حال زوجهاي جوان براي شروع زندگي باشد ذكر آن نكته لازم است كه 60 درصد از خدمات انجام شده ما در حوزه فرهنگي بوده و حتي ما توانايي داريم با اقدامات فرهنگي انجام شده از شمال شهر نيز پذيراي ميهمانان بوده و خانه كشتي براي اولين بار در كشور در اين منطقه راه اندازي شده است و سينماي بهاران كه جزو سينماهاي برتر كشور است در منطقه ما وجود داشته كه پارسال نيز بخشي از جشنواره فجر نيز در اين مكان برگزار شد.
منطقه 17 تهران از فرسوده ترين مناطق تهران و حتي كل كشور است و 4 برابر استاندارد افراد در آن ساكن هستند يكي از اقدامات ما در اين زمينه توجه جدي به اين موضوع و امكاناتي در جهت روان سازي و نوسازي بافت هاي فرسوده بوده و با اقدامات آساني كه براي متقاضيان قائل شده ايم كمك كرده ايم كه هر چه زودتر مردم ترغيب به نوسازي بافت ها و ساختمان هاي جديد شوند . البته در اين زمينه نيازمند كمك دولت نيز هستيم و بايد گفت كه براي اجراي اين طرح كه امر ملي است دست همه كساني كه مي توانند در اين زمينه كمك حال ما باشند را نيز مي فشاريم.
نكته اي كه خيلي مهم است اين است كه هم اكنون دو معضل بسيار مهم در منطقه ما به چشم مي خورد كه از جمله ان مي توان به مشكلات بيكاري فارغ التحصيلان اشاره كرد كه واقعا براي ما به معضلي جدي در حال تبديل شدن است كه مي تواند فزاينده مشكلات ديگري در حوزه اجتماعي باشد. بيكاري باعث افزايش جرايم و ارتكاب جرم خواهد شد درست است كه منطقه ما منطقه فرهنگي و شهيد پرور است ولي ما با توجه به وجود معضل بيكاري شاهد افزايش آمار بزهكاري هستيم و از اين بابت زيان هايي نيز دامن مردم منطقه ما را نيز گرفته است.
ما كشوري ثروتمند هستيم كه مي توانيم با توجه به ذخاير عظيم خدادادي با ايجاد كار و ثروت و توليد و اشتغال به كاهش ايجاد مشكلات اجتماعي و بزهكاري كمك كرده و توليد كار و ثروت نماييم.
بايد اين نكته را متذكر شوم كه ما كارگر هستيم و نوكري مردم از آرزوهاي ماست ما به خاطر اين كه مردم اين حق را به ما داده تا نوكري آنها را كنيم خيلي خوشحال هستيم كما اين كه اگر امام خميني(ره) نبود هم اكنون معلوم نبود كه ما كجا بوديم و از همين جا بايد بگويم كه از مردم و ساكنان منطقه 17 بايد پرسيد كه آيا ما در زمان خدمت به آنان توانسته ايم خدمت گذار آنها بوده و يا نه و اين سوالي است كه ساكنان اين منطقه بهتر مي توانند به آن پاسخ بگويند./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار