یک داروساز عنوان کرد: نظام دارویی نباید خودش را اسیر بازار تجارت دارو کند و تمام نیرو و وقت خود را در این مسیر بگذارد.

دکتر مهدی محمدزاده داروساز با بیان اینکه بیماران، پزشکان و داروسازان مخاطبان اصلی نظام دارویی هستند به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نتایج یک بررسی در چند سال گذشته نشان داده که در تهران 70 درصد سوال شوندگان رضایت کافی از نظام دارویی ندارند و جنبه هایی مانند کیفیت دارو، تامین به موقع آن، مقبولیت دفترچه های بیمه و نایاب بودن برخی از داروهای نسخه شده از جمله مواردی بودند که در این بررسی علت اصلی نارضایتی ها عنوان شده بود.
وی افزود: اگرچه صرفا با این ارزیابی ها نمی توان در مورد کفایت و قوت نظام دارویی قضاوت کرد اما می توان نتیجه گرفت که در جلب رضایت مخاطبان موفقیت مطلوبی به دست نیامده است.
این دکترای داروسازی با اشاره به اینکه تمامی مدیران سابق و فعلی سازمان غذا و دارو تلاش بی وقفه ای جهت ساماندهی نظام دارویی کشور می کنند، بیان داشت: همواره باید توجه داشت که نظام دارویی نباید خودش را اسیر بازار تجارت دارو کرده و تمام نیرو و وقت خود را در این مسیر بگذارد.
وی تصریح کرد: شاید بتوان یک راه تجربه شده جهانی را برای آینده سیستم دارویی کشور توصیه کرد و آن آزادسازی صنعت و تجارت دارو و تقویت رقابت و برداشتن موانع ها از تولید و عرضه داروها به بازار است./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار