مازندران /

تدوین طرح کشاورزی حفاظتی در استانهای برنج خیز کشور

طرح کشاورزی حفاظتی در استانهای برنج خیز کشور باید تدوین شود .

مدیر کل دفتر محصولات اساسی غلات و حبوبات و علوفه ای کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران؛با تاکید بر تدوین طرح کشاورزی حفاظتی در استانهای برنج خیز کشور گفت : برای حفظ تولید همه شیوه ها و روش های مدیریتی را باید بکار گرفت .

کابلی افزود : برگزاری نشست های تخصصی با حضور محققان و کشاورزان و مسئولان اجرایی استانها سبب توسعه کشت برنج با کیفیت و خودکفایی در این زمینه می شود .

مدیر کل دفتر محصولات اساسی غلات – حبوبات و علوفه ای کشور گفت : مدیریت ماشینهای کشاورزی متناسب با مدیریت مزرعه و علف های هرز در توسعه کشاورزی حفاظتی اهمیت دارد .

کابلی افزود : توسعه حفاظتی کشاورزی در مناطق مرطوب با سختی انجام می شود که نظارت دقیق تر با شرایط آب و هوای مساعد صورت بگیرد .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز به کارگیری کارشناسانه / ترویج کشت جوی و پشتی در محصولات کشت گندم و کلزا بمنظور جلوگیری از خطر آب گرفتگی و توسعه خاک ورزی حفاظتی در مزارع استان را موثر دانست .

ابطالی با اشاره به کشت برنج در مازندران و نقش استان در خودکفایی برنج گفته با معرفی ارقام کیفی مطلوب و فراهم کردن امکانات برای توسعه مکانیزاسیون و زیر ساخت های تولید و کشت برنج می توان به خودکفایی رسید./ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.