اولين برنامه هفت اقليم در سال 91 موضوع شب گذشته خود را با حضور محمد علي دشتگلي به برنامه ريزي ها و سياست هاي مركز هنرهاي نمايشي و رويدادهاي مختلف در عرصه تئاتر و در سال گذشته اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار

حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران

، اولين برنامه هفت اقليم در سال 91 شب گذشته 19 فروردين با حضور محمد علي دشتگلي سرپرست اداره كل هنرهاي نمايشي روي‌ آنتن راديو فرهنگ رفت.

موضوع اين برنامه پيرامون سياست ها و برنامه هاي مركز هنرهاي نمايشي در سال 91 و همچنين مروري بر اتفاقات و رويدادهاي عرصه تئاتر در سال 90 بود.

بنابراين گزارش از مسائل مهمي كه از سوي كارشناس برنامه امين عظيمي عنوان شد راه اندازي موزه تئاتر در سال 90 بود دشتگلي در خصوص اين مسئله گفت: موزه تئاتر بحثي مفصل دارد كه قرار نبود راه اندازي آن و در واقع اتمام اين برنامه در سال 90 اتفاق بيفتد اما با برنامه ريزي ها و پي گيري هاي كه صورت گرفت هم اكنون نيز براي رسيدن به اين هدف در دست بررسي و انجام است. از ديگر موضوعات مورد بحث اين برنامه ساختمان اداره تئاتر و مكان فعلي آن و مشكلات اين مركز بود.

وي در اين رابطه بيان كرد: مسائل زيادي بر سر راه اداره تئاتر وجود دارد معاونت هنري وزارت ارشاد نيز به علت توجه به دغدغه هاي تئاتر و اهالي آن قصد دارد ساختماني جديد را به عنوان اداره تئاتر شماره 2 تا زمان آماده سازي اداره تئاتر اصلي براي هنرمندان راه اندازي كند تا بخشي از نگراني گروه هاي نمايشي براي تمرين از بين برود.

دشتگلي افزود: اين ساختمان در تقاطع خيابان شهيد مطهري و لارستان قرار دارد كه هفته ‌آينده با حضور وزير بازگشايي خواهد شد. مسائل و مشكلات موجود بر سر راه تالار مولوي و كشاكش آن با مركز هنرهاي نمايشي مبحثي است كه به درازا كشيده شده و متاسفانه بسياري از اين مشكلات حل نشده باقي مانده است.

سرپرست مركز هنرهاي نمايشي در اين خصوص گفت: تفاهم نامه اصلي از لحاظ كمك هاي مالي و حمايت هاي مركز هنرهاي نمايشي بين اين مركز و تالار مولوي در سال 89 منعقد شد اما متاسفانه در طول اين مدت با مشكلات زيادي مواجه گرديد كه يكي از آن ها مسئله اي بود در رابطه با نمايش ويتسك، داستان ناتمام به كارگرداني ناصر حسيني مهر ايجاد شد.

دشتگلي تصريح كرد: معاونت هنري در سال 91 قصد دارد با رفع مشكلات پيش آمده از اين تالار همانند تالارهاي ديگر تحت پوشش حمايت به عمل آورد.

وي با اشاره به جشن سالگرد استقرار گروه هاي تئاتري در تهران بيان كرد: در خصوص طرح استقرار گروه هاي تئاتري و يكساله شدن اين طرح به زودي نشستي يك روزه با سرپرستان گروه هاي تئاتري خواهيم داشت كه مسائل مربوط به اين طرح نكات مثبت و منفي در نتايج آن را مورد بررسي قرار دهيم.

وي در رابطه با مسئله سالن هاي خصوص و احداث آن از سوي متقاضيان اظهار داشت: به طور حتم هر متقاضي كه سرمايه گذاري در اين زمينه داشته باشد مورد حمايت مركز قرار خواهد گرفت شوراي نظارت و ارزشيابي از محل مورد نظر درخواست كننده بازديد كرده و با تائيد ‌آن و گذران مراحل اداري آن را راه اندازي مي‌كنند چنان كه هم اكنون نيز آموزشگاه هاي آزاد تئاتر در تهران وجود دارد.

دشتگلي در رابطه با تصويب آئين نامه تهيه كنندگي در تئاتر نيز بيان داشت: اين آئين نامه مدتي است كه در دستور كار معاونت هنري وزارت ارشاد قرار دارد و اميدواريم اين مسئله با تدوين نهايي در سال 91 ابلاغ شود.

بر طبق اين گزارش در اين گفتگو پيرامون مسائل ديگري چون شوراي حمايت، مشكلات محوطه تئاتر شهر به دليل سازه هاي عمراني جديد اجراي نمايش هاي عروسكي در تماشاخانه اي جدا و ارديبهشت تئاتر صحبت شد.

گفتني است، "هفت اقليم" شنبه هر هفته ساعت 19 و سي در راديو فرهنگ روي آنتن مي رود./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار