فرماندار بیرجند با بیان اینکه در سال جاری به دلیل تحریم های ایران باید استفاده از درآمدهای نفتی به بیش از 23 درصد کاهش یابد اظهار داشت : برای جبران این کاهش استفاده ، باید از زیرساخت ها و روش های نوین کشاورزی استفاده شود .

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بيرجند؛ قاسم زاده نداف صبح امروز در کارگروه توسعه بخش کشاورزی ستاد اجرایی شهرستان بیرجند با اشاره به مدیریت غلط محصولات استراتژیک خراسان جنوبی و نبود مزارع با ظرفیت بالا در این استان افزود : مدیران اجرایی باید در این زمینه بدون محدودیت تلاش کنند و نگران ایجاد نقص ها و کمبودها نباشند .
وی کشاورزی را پایه توسعه شهرها دانست و گفت : باید صنعت دامداری ، کشاورزی و به خصوص افزایش تولید محصولات باغی را توسعه دهیم .
وی همچنین از وجود پس آب 50 لیتر در ثانیه در شهرستان بیرجند خبر داد و افزود : این پس آب باید در زمینه کشت زمین های بایر و ایجاد قطب علوفه در استان به کار گرفته شود . قاسم زاده نداف تشکیل دبیرخانه در اداره جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند به صورت پایلوت و حضور نمایندگان ادارات مربوطه برای حل مشکل متقاضیان بخش کشاورزی و دامداری ، واگذاری زمین برای گلخانه ها از سوی منابع طبیعی ، همکاری شرکت های آب و گاز با گلخانه ها و ... را برای توسعه بخش کشاورزی و دامداری ضروری دانست .
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیرجند با اشاره به فعالیت 27 صندوق زنان روستایی در سطح استان خراسان‌جنوبی گفت: از این میزان 14 صندوق مربوط به شهرستان بیرجند است.
مهدی نوفرستی توسعه، تکمیل و احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای، توسعه و تکمیل مجتمع‌های دامپروری و آبزی‌پروری را از فعالیت‌های اولویت‌دار طرح توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد و  با اشاره به مجتمع گلخانه‌ای شهرستان بیرجند گفت: این واحد گلخانه‌ای در مساحتی به میزان 14 هکتار و با میانگین متراژ 2 هزار و 500 مترمربع در حال واگذاری به متقاضیان است.
وی میزان آب اختصاصی به این مجتمع را دو لیتر در ثانیه عنوان کرد و گفت: میزان آب اختصاصی مورد نیاز این واحد 8 لیتر در ثانیه است.
مدیر جهادکشاورزی بیرجند با اشاره به تعداد اشتغال ایجاد شده این مجتمع گلخانه‌ای یادآور شد: این واحد پس از راه‌اندازی برای 55 نفر از فارغ‌التحصیلان اشتغال مستقیم و 165 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.