رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: آمريكا خود را به فلاكت مي‌اندازد تا باب مذاكره با ايران را باز كند و برخي افراد نيز در داخل همين را دنبال مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سرلشكر سيد حسن فيروز آبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در حاشيه سيزدهمين مراسم سالروز شهادت سپهبد علي صياد شيرازي كه در مسجد جهاد كل نيروهاي مسلح برگزار شد در جمع خبرنگاران، با اشاره به مسائل مختلف منطقه‌اي ،داخلي و بين المللي اظهار داشت: تا زماني كه نفس اين ملت برقرار است ايران آنقدر مقتدر است كه دشمنان را از هر نوع تهديدي عليه كشورمان مأيوس كند.

وي با بيان اينكه دشمنان جنگ را رها نمي‌كنند و جنگ را به نقاط مختلف جهان مي‌كشانند؛ افزود: وظيفه ذاتي ما اين است كه خود را تربيت كنيم تا بتوانيم در مقابل مستكبران زورگوي عالم بايستيم.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح تاكيد كرد:‌ پيام ما صلح براي تمام جهانيان است و ما دوستداران پيامبران الهي و پيروان آنها هستيم و هدف ما دفاع از صلح و آزادي در جهان است.

سرلشكر فيروز آبادي گفت:‌ در آينده 12 قدرت در جهان ايجاد خواهد شد كه همگي آنها متكي به ملت‌ها هستند و به ديگر ملت‌ها احترام مي‌گذارند و استكبار را از جهان حذف خواهند كرد و اسلام به اقتدار جهاني خواهد رسيد.

وي در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره تحولات سوريه نيز اظهار داشت: سوريه با ديگر كشورهاي عربي متفاوت است. اين كشور در خط اول مقاومت در برابر صهيونيست‌ها بوده و از حقوق ملت مظلوم فلسطين دفاع كرده است.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: بر خلاف ساير سران كشورهاي عربي كه پنبه در گوش خود كرده‌اند بشار اسد حرف ملت سوريه را شنيده، اصلاحات ايجاد كرده و با نظام بين‌المللي نيز همكاري خوبي داشته است.

سرلشكر فيروزآبادي در خصوص دخالت اتحاديه عرب در امور سوريه اظهار داشت: اتحاديه عرب اتحاديه اي سرنگون شده است و نمي‌تواند در سوريه نقشي داشته باشد. مزدوران و افرادي كه از القاعده و صهيونيست‌ها مسلح شده بودند خود را تسليم دولت سوريه كردند و اين نشاندهنده اين است كه اين افراد جزء ملت سوريه نيستند.

وي تصريح كرد: سرمايه داران و مستكبران كه ذلت رژيم صهيونيستي را مي‌بينند وقتي نمي توانند كاري انجام دهند سعي مي‌كنند با نفوذ در سوريه روحيه اسرائيل را تقويت كرده و مرگ اين رژيم فاسد را عقب بياندازند.

سرلشكر فيروز آبادي با بيان اينكه مردم سوريه به حاكميت خود وفادارند و راه پيشرفت و نجات را در پيش دارند؛ افزود: سوريه در آينده نزديك به سطح مردم تونس و مصر با حفظ حاكميت ضداسرائيلي خواهد رسيد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره اظهارات اخير هاشمي رفسنجاني در خصوص رابطه ايران و آمريكا نيز اظهار داشت: شخصي آمده و خاطره اي گفته است. آمريكا خود را خفه مي‌كند و به فلاكت مي‌اندازد تا باب مذاكره با ايران را باز كند و برخي افراد نيز در داخل همين را دنبال مي‌كنند.

وي افزود: اما من به عنوان شخصي كه از ابتداي انقلاب در شوراي عالي امنيت ملي حضور داشته ام مي‌گويم امام خميني(ره) هيچ گاه اين نظر را مورد تاييد قرار ندادند و اين اظهارات مورد تاييد رهبر معظم انقلاب،‌ شوراي عالي امنيت ملي و هيچ يك از دولت‌ها نبوده است.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، ‌اختيارات و تصميمات كلان كشور را بر عهده مقام معظم رهبري عنوان كرد و گفت: آمريكايي ها از ابتداي انقلاب، جنگي را عليه ما شروع كرده و همواره در همه جاي دنيا نيز دخالت كرده‌اند؛ حال چه اعتباري وجود دارد كه كسي دست خود را براي مذاكره با آمريكا بالا ببرد.

سرلشكر فيروزآبادي با اشاره به طرح سپر موشكي خليج فارس گفت: ما موضعي در اين باره نداريم هر كشوري مي‌تواند براي دفاع از خود تصميمي بگيرد.

وي تأكيد كرد: ما به همه كشورها و به ويژه كشورهاي همسايه اعلام مي‌كنيم كه ما به هيچ كشوري حمله نخواهيم كرد و نظر به خاك هيچ كشوري نداريم.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح عنوان كرد: آمريكايي‌ها برخي ها را فريب دادند تا بتوانند دلارهاي نفتي را ببرند و در آنجا سپر موشكي نصب كنند.

سرلشكر فيروزآبادي افزود: ما به كشورهاي منطقه توصيه مي‌كنيم كه پولهاي خود را به اين مفت‌خورها ندهند بلكه آنها را خرج اسلام و مسلمانان و مردم مظلوم فلسطين كنند.

وي در ادامه در پاسخ به سوالي در خصوص مذاكرات ايران با گروه 1+5 اظهار داشت: ‌نماينده كشور ما در اين مذاكرات آقاي جليلي است و موضع ما همان موضع ايشان است لذا پاسخ گروه 1+5 را نيز دبير شوراي امنيت ملي بهتر از هر كسي خواهد داد./ش3
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار