كره جنوبي با كسب چهار نشان طلا و سه نقره قهرمان رقابت هاي جهاني تكواندو نوجوانان در مصر شد در حاليكه تيم ايران بايك مدال كمتر نسبت به دوره قبل با 2 نشان طلا و 2 نقره عنوان نائب قهرماني را از آن خود كرد.

به گزارش

خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران

، تيم ملي تكواندو نوجوانان كشورمان در حالي در نهمين دوره مسابقات جهاني در مصر عنوان نائب قهرماني را از آن خود كرد كه در دوره گذشته رقابت ها تكواندو نوجوانان به سال 1996 به ميزباني بارسلون اسپانيا برگزار شد در اين دوره دير سيدن تيم ملي به مسابقات باعث شد د راين دوره دير رسيدن تيم ملي به مسابقات باعث شد فرهاد اصلاني ، مهدي بي باك و مرتضي پيرامي به مسابقات نرسند در اين دوره ايران صاحب مدالي نشد در اين دوره تيم هاي كره جنوبي ، فيليپين و آمريكا اول تا سوم شدند.

در دومين دوره مسابقات جهاني استانبول تركيه ميزبان بود يوسف جنگجو تنها مدال آور تيم ايران در اين رقابت هاي لقب گرفت و موفق به دريافت نشان برنز شد در اين دوره نيز كره جنوبي ، تركيه و آمريكا در مكان هاي اول تا سوم قرار گرفتند.

در سومين دوره مسابقات جهاني به ميزباني كلرني ايرلند يوسف كرمي نخستين مدال طلاي ايران را در رقابت هاي جهاني نوجوانان از آن خود كرد عليرضا مجي هم مدال برنز گرفت در اين دوره از رقابت ها تيم ايران عنوان پنجم را به خود اختصاص داد تيم هاي كره جنوبي ، ايتاليا و اسپانيا و مكزيك اول تا چهارم شدند .

در رقابت هاي 2002 در جزيره كرت(يونان) و در چهارمين دوره تيم هاي كره جنوبي ، يونان و ايران با طلاي ميثم رفيعي اول تا سوم شدند.

پنجمين دور مسابقات جهاني نوجوانان به ميزباني سون چون كره جنوبي كره اي ها باز هم قهرمان شدند و تيم هاي ايران و تركيه در مكان هاي دوم و سوم قرار گرفتند تيم ايران نخستين نائب قهرماني را با مدال طلاي حسين تاجيك نشان هاي نقره رضا نظري و مرحوم سيامك نادري و سه نشان برنز هاي خمسه، رضا نظري و بابك جزياري بدست آورد.

در ششمين دوره مسابقات جهاني نوجوانان هوشي مينه ويتنام در سال 2006 ميزبان بود در اين دوره سيد محمد رفيعي و رضا نادريان مدال طلا گرفتند سعيد تفهيمي صاحب نشان نقره شد و پيام قبادي همراه با عليرضا يوسفي برنز گرفتند تيم هاي كره جنوبي ايران و تايلند عناوين اول تا سوم مسابقات را از آن خود كردند .

ازمير تركيه در سال 2008 ميزبان ميزبان هفتمين دوره رقابت ها بود در اين دوره بهزاد ايلخاني و امير ياراني صاحب دو نشان طلا براي ايران شدند.

مهدي بالا زاده نيز مدال نقره گرفت تيم هاي كره جنوبي ، ايران و تركيه عناوين اول تا سوم اين دوره از مسابقات را از آن خود كردند.

در سال 2010 شهر تيخوانا مكزيك ميزبان هشتمين دوره پيكارهاي جهاني تكواندو نوجوانان بود و براي نخستين بار تيم ملي كشورمان توانست عنوان قهرماني جهان را از كره اي ها بريابد.

در آن سال مرتضي درويش پور ، كاوه رضايي و امير حسين همايوني مدال طلا ، محمد سليماني مدال نقره و دانيال احمدي مدال برنز گرفتند تيم هاي كره جنوبي و تركيه نيز در جايگاه دوم و سومي جهان ايستادند.

در آن سال تيم ملي بانوان براي نخستين بار صاحب مدال شد.

فرزانه صاحبي با مدال نقره و مريم شيرجهاني با مدال برنز تكواندو بانوان را جهاني كردند.

اما در نهمين دوره مسابقات جهاني نوجوانان به ميزباني شرم الشيخ مصر تيم كره جنوبي عنوان قهرماني خود را از ايران پس گرفت كره اي ها با چهار مدال طلا و سه نقره قهرمان شدند ايران با دو مدال طلا و 2 نقره و روسيه با يك طلا و دو برنز در مكان هاي دوم و سوم در بخش پسران جاي گرفتند.

تيم دختران ايران در مصر نسبت به دوره قبل مسابقات دو نشان برنز توسط فاطمه شعبان نيا در وزن اول و آتوسا زهرابي در وزن چهارم كسب كرد. يك مدال نقره دوره قبل تبديل به برنز شد.

تيم پسران نيز كه در دوره قبلي صاحب پنج نشان ( سه طلا ، يك نقره و يك برنز ) شده بود در پيكارهاي اين دوره به چهار مدال ( 2 طلا و 2 نقره) دست يافت اين در حالي است كه كره اي ها در مجموع صاحب هفت مدال ( چهار طلا و سه نقره ) شده اند.

ايران در پيكارهاي جهاني نوجوانان تا كنون توانسته صاحب يك عنوان قهرماني ، چهار نائب قهرماني ، يك عنوان سومي و يك عنوان پنجمي شود.

كره جنوبي طي 9 دوره از برگزاري مسابقات صاحب هشت عنوان قهرماني شده است./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار