رئیس انجمن موی تای از همکاری نزدیک وزارت ورزش و جوانان به منظور برگزاری رقابتهای جام جهانی ریاست جمهوری در بخش مالی و اقتصادی خبر داده و اعلام کرد که براورد هزینه ها یک میلیارد تومان شده که وزارت خانه نیمی از این رقم را پرداخت خواهد کرد.

جواد نصیری در گفتگو با

خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران

گفت: پتانسیل ورزشکاران ایرانی بسیار بالاست و آنها تواناییهای خود را بارها خیلی خوب نشان داده اند و ثابت کرده اند که اگر امکانات مورد نیاز برای انجام فعالیت شان فراهم شود آنها خواهند توانست در عرصه جهانی موفق تر از قبل پیش رفته و خود را به عنوان یک مدعی معرفی کنند با توجه به درخشش بسیار بالایی که در رقابتهای بین المللی جام ریاست جمهوری سال گذشته داشتیم باید تاکید کنم که انتظارات بسیار بالا رفته و ما امیدواریم که بتوانیم در این دوره هم موفق عمل کنیم.


وی افزود: در خصوص پشتوانه سازی و استعداد یابی هم برنامه ریزی جامع و موفقی داشتیم و توانستیم از مدرسین تایلندی که جزو بهترین مربیان محسوب می شوند نهایت استفاده و بهره برداری را در این زمینه داشته باشیم. به طور کلی از نظر فنی و کیفی عملکرد ما بسیار خوب و قابل قبول بوده است و نامه رئیس فدراسیون جهانی موی تای به دکتر سعید سعید لو بعد از برگزاری اولین دوره از رقابتهای بین المللی جام ریاست جمهوری گویای این مسئله می باشد.

باید اعلام کنم که در این دوره از رقابتهای جهانی موی تای در حدود 50 کشور اعلام آمادگی کرده اند که احتمالا بر تعداد آنها اضافه خواهد شد در مورد بودجه برگزاری این بازیها با وزیر وزارت ورزش و جوانان صحبت شده و ما طبق براورده هایی که داشته ایم رقمی معادل یک میلیارد تومان هزینه در پی دارد که نیمی از این هزینه توسط وزارت و نیم دیگر توسط اسپانسرهای مالی تامین خواهد شد.

*مشکل بانوان برطرف می شود

نصیری تاکید کرد: در رابطه با تصمیم اخیر اکبر آبادی معاونت وزارت ورزش و جوانان در امور بانوان و مخالفت وی با حضور و فعالیت بانوان در این رشته ورزشی با وزیر صحبتهای لازم شده است قبل از سال جدید قرار بود تا با حضور اکبر آبادی و بعضی از ورزشکاران قهرمانان این رشته جلسه ای تشکیل شود که با نیامدن اکبر آبادی به جلسه منتفی شد ولی در ادامه باید اعلام کنم که طبق صحبتهایی که وزیر ورزش و جوانان داشته ایم به زودی مشکل فعالیت بانوان حل شده و آنها دوباره طبق روال قبل فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

*عملکرد انجمن بی نظیر بوده است

وی در ادامه با نحوه عملکرد انجمن موی تای گفت: با توجه به اینکه هیچ گونه حمایت مالی از طرف فدراسیون نشده ایم و با مشکلات بسیار زیادی هم روبه رو بوده ایم باید تاکید کنم که در سطح انجمن ما عملکردی بسیار خوب و در واقع بی نظیر داشته ایم ما برای بسیاری از برنامه ها به دلیل نداشتن بودجه مالی با مشکل مواجه هستیم که یکی از آنها به برگزاری لیگ مربوط می شود. انجمن موی تای روی پای خود ایستاده و مشغول به کار است و من فکر می کنم با این وضعیت به نتایج خوبی هم دست یافته ایم.

*موی تای باید فدراسیون شود

نصیری افزود: سطح عملکرد انجمن موی تای بسیار بالاست و ما شایستگی های خود را خیلی خوب در عرصه های مختلف به نمایش گذاشته ایم و من فکر می کنم زمان آن فرا رسیده که بتوانیم در غالب یک فدراسیون مستقل و مجزا فعالیت کنیم.
واقعیت این است تا زمانی که به عنوان یک فدراسیون به طور مستقل فعالیت نکنیم نمی توانیم به نتایج مورد نظر دست یابیم زیرا از نظر مالی و بحث بودجه همانند فدراسیونها تامین نمی شویم و این واقعیتی انکار ناپذیر است.
به هر حال برای ارتقا همه ورزشی باید دید بین المللی داشته باشیم و فقط با این دید است که می توانیم موفق عمل کنیم.

*در پخش تلویزیونی با مشکل مواجه ایم

وی در ادامه افزود: در خصوص پوشش خبری و رسانه ای اخبار مربوطه به این رشته ورزشی با مطبوعات و خبرگزاریها با مشکل خاص مواجه نیستیم ولی در رابطه با پخش تلویزیونی مسابقات همچنان با مشکل مواجه ایم البته مذاکرات در این خصوص انجام شده و ما امیدوار هستیم که بتوانیم به توافق نهایی در این رابطه برسیم و موفق به پخش دقیق و کلی این رقابت ها شویم.

*بازگشت به فدراسیون ورزش های رزمی صحت ندارد

نصیری در ادامه در خصوص شایعه خبر بازگشت موی تای به فدراسیون ورزشهای رزمی تصریح کرد: انتشار این خبر صحت ندارد و شایعه ای بیش نیست وما در جهت تبدیل شدن به یک فدراسیون مستقل و مجزا در حال پیشروی هستیم و امیدواریم که بتوانیم در آینده نزدیک به اهداف مورد نظر دست یافته و سیاستهای خود را به مرحله اجرا درآوریم./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار