فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء ارتش گفت: اينکه گفته مي شود هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي از فضاي ايران عبور و عکسبرداري کرده اند صحت ندارد و حرف تخصصي نيست.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، اميرسرتيپ فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء در حاشيه مراسم بزرگداشت اميرسپهبد شهيد صياد شيرازي در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار خبرهايي در خصوص عبور هواپيماهاي بدون سرنشين از فضاي ايران اظهار داشت: هر کشوري که بخواهد اطلاعاتش را حفظ کند آنرا پنهان مي کند اما اگر بخواهد از طريق اطلاعاتي دشمن را به اشتباه بياندازد آن را در معرض ديد قرار مي دهد که البته هيچ ارزشي هم ندارد.

وي افزود: مهمتر از هواپيماهاي بدون سرنشين ، سامانه ماهواره هاي اطلاعاتي و جاسوسي هستند که بهترين و قويترين عکس‌ها را مي گيرند.

وي اضافه کرد: اينکه ادعا کردند هواپيماهاي بدون سرنشين از فضاي ايران عبور مي کند ديديد که يکي خواست عبور کند و سرنوشت آن چه شد.

اميرسرتيپ اسماعيلي گفت: نمي توان ثابت کرد که عکس هاي منتشر شده از چه دوربين و چه سامانه اي گرفته شده اما اين عکس ها از سامانه هاي ماهواره اي است و متعلق به سامانه هاي هواپيماهاي بدون سرنشين که از فضاي ايران عبور کرده باشند نيست.

وي افزود: اين در حاليست که پهپادهاي سپاه و ارتش بر فراز ناوهاي آمريکايي پرواز و عکسبرداري مي کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء ارتش در پاسخ به سؤالي درباره خبر خوش پدافند هوايي به مناسبت روز ارتش گفت: در اين باره سامانه راداري ثامن که کاملاً بومي و جديد است بهره برداري خواهد شد./ش3
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار