گري نويل معتقد است دي متئو سرمربي تيم فوتبال چلسي براي شكست دادن ياران گوآرديولا بايد به سراغ تجربه هاي كي روش برود.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ديلي ميل با استناد به كتاب خاطرات گري نويل روبرتودي متئوكه پس از اخراج بوآس به طور موقت سرمربي گري تيم فوتبال چلسي را بر عهده دارد بهتر است براي شكست دادن تيم بارسلونا در مرحله نيم نهائي جام قهرمان اروپا، به سوانح تجربيات گاس هيدنيك و كارلوس كي روش مربي تيم ملي فوتبال كشورمان برود.

گاس هدنيك 3 سال پيش با چلسي توانست بارسلونا را در آستانه حذف قرار دهد در آن زمان آبي هاي شهر لندن با برنامه خاصي بازي مي كردند و اين قدرت را داشتند كه از پس هر حريفي بربيايند.
با اين حال آنها در پايان با گل اينسيتا در وقت اضافه از صعود به فينال بازمانند، هر چند كه نبايد قضاوت بحث انگيز تام آوربورا در آن بازي ناديده گرفت.

دي ماتئو علاوه بر درس گرفتن از آن بازي ها مي تواند سري به كتاب خاطرات نويل نيز بزند، در قسمت هائي از اين كتاب آمده است ما دو فينال از 3 فينالي كه به آن صعود كرده بوديم را به بارسلونا واگذار كرديم اما در سال 2008 در نيمه نهائي آنها را شكست داديم پايه و اساس برنامه منچستر يونايتد در آن بازي از سوي كي روش طراحي شده بود و اين جاست كه تجربيات سرمربي تيم ملي كشورمان براي شكست آبي ها تاثير گذار مهم مي شود.

نويل در ادامه نگاشته است : كي روش در تمرين هاي قبل از آن بازي بيشتر از هر زماني جدي بود و فكر بزرگي در سر داشت ما تا به حال اين حد از توجه به جزئيات در تمرين را نديده بوديم . او روي حضور بازيكنان در موقعيت هاي خودشان تاكيد زيادي داشت. ما پشت سر هم اين تاكتيك را تكرار مي كرديم و حتي بعضي مواقع در حالي كه توپ در دستانمان بود، آرام آرام راه مي رفتيم و تاكتيك را مرور مي كرديم با اين حال دستور العمل كي روش بسيار ساده بودند كريستيانور رونالدو بايد از جلد آنها را پرس مي كرد، توس وظيفه داشت هر زمان كه يحيي توره توپ را در دست مي گيرد به او نزديك شود، ما به آنها اجازه مي داديم تا توپ را در اختيار داشته باشند. اما در واقع خطري ايجاد نمي كردند.

مدافع پيشين منچستر در ادامه آورده است: با استفاده از پارك و روني فضاي دو بازيكن كناري بارسلونا يعني مسي و اينستيا كاملا بسته شده بود اما پيچيده ترين وظيفه مربوط به اسكولزوكريك بود. كي روش براي اين دو بازيكن موقعيت هاي خاص در زمين در نظر گرفته بود. در نهايت بارسلونا در طول 180 دقيقه نتوانست گلي به منچستر بزند و شياطين سرخ با تك گل اسكولر به فينال راه يافتند./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار