ناظر گمركات آذربایجان شرقی از صادرات 639 هزار تن كالا توسط گمرک استان در سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، شریفی ارزش كالاهای صادره را 683 میلیون دلار اعلام كرد و گفت: پارسال گمرك تبریز بیشترین سهم را در صادرات كالا به خود اختصاص داد.

وی خاطرنشان كرد: صادرات گمركات تبریز و مراغه در سال 90 در مقایسه با سال 89 از نظر وزن رشد 34 درصدی و از نظر ارزش رشد 24 درصدی نشان می دهد.

شریفی عمده اقلام صادراتی از گمركات استان در سال گذشته را میوه، مواد پلاستیكی، مواد سوختی معدنی، مس و مصنوعات مسی و محصولات دارویی عنوان كرد و گفت: این كالاها به 28 كشور دنیا صادر شده است.

ناظر گمركات آذربایجان شرقی از واردات 509 هزار تن كالا به ارزش یك میلیارد و 180 میلیون دلار از گمركات استان در سال 90 خبرداد و گفت: این میزان كالای وارده در مقایسه با سال 89 از نظر وزن 12 درصد كاهش ولی از نظر ارزش 11 درصد افزایش نشان می دهد.

وی عمده كالاهای وارده از طریق گمركات استان را شامل كاغذ و مقوا، مواد اولیه واحدهای تولیدی، اشیای چوبی، آهن آلات، ماشین آلات و وسایل برقی عنوان كرد و افزود: این كالاها از 34 كشور دنیا پس از انجام تشریفات گمركی از طریق گمركات استان وارد كشور شده است.

شریفی آمار مسافر ورودی و خروجی از طریق مرزهای هوایی، زمینی و ریلی استان در سال 90 را در حدود 2.5 میلیون مسافر اعلام كرد و گفت: میزان ورودی مسافر در سال گذشته نسبت به سال 89 رشد 13 درصدی و میزان خروجی مسافر رشد 14 درصدی داشت.

ناظر گمركات آذربایجان شرقی و مدیر كل گمرك تبریز میزان در آمد گمركات استان در سال گذشته را دو هزار و 309 میلیارد ریال اعلام كرد. /س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.