یکی از مشهورترین اندیشکده‌های آمریکایی ، در اشتباهی آشکار از "محمود احمدی‌نژاد " به‌عنوان نخست‌وزیر ایران نام برد!

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ؛ موسسه بروکینگز در این گزارش که "روح آینده ایران" نام داشت ، بدون توجه به این نکتهکه 23 سال است در ایران سمتی به‌نام نخست‌وزیر وجود ندارد ، از رئیس‌جمهور کشورمان به‌عنوان نخست‌وزیر نام برد.

 

با توجه به اختلاف فاحش این دو کلمه در نگارش ، مشخص است که نگارنده بروکینگز نمی‌دانسته است که سمت دقیق " احمدی‌نژاد" چیست، چرا که این اشتباه فاحش نمی‌تواند اشتباه تایپی باشد . جالب اینجاست که اپراتور تحریریه سایت بروکینگز، می‌دانسته است که" احمدی نژاد " رئیس‌جمهور ایران است و در یک روتیتر، از وی به عنوان رئیس‌جمهور نام برده اما نویسنده بروکینگز مرتکب چنین اشتباهی شده است.

 

لازم به ذكر است ، بروکینگز توسط "حیم سابان" ، سرمایه‌دار صهیونیست حامی حزب دموکرات بنیان نهاده شده است. این موسسه در تئوری بازی‌ها و شبیه‌سازی فرآیندهای بین‌المللی فعالیت می‌کند و تاثیری به‌سزا در تصمیم‌سازی‌ها دارد . بدیهی‌ست این موسسه اشتباه مزبور را اشتباهی ساده و احتمالا نگارشی خواهد انگاشت اما به‌هرحال توصیه می‌شود نویسندگان این موسسه پیش از نگارش مقالات خود ، نگاهی کوتاه به قانون اساسی ایران بیندازند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار