رییس سازمان جهادكشاورزی آذربایجان شرقی با اعلام اینكه طی سال گذشته از محل منابع هدفمندی یارانه ها 103میلیارد و 464 میلیون ریال در اختیار این سازمان قرار گرفت، گفت: تاكنون 5/68 درصد این منابع جذب شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، محمدیان با اشاره به اینكه برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار 35 میلیون ریال در هر هكتار به كشاورزان یارانه پرداخت شد، اظهاركرد: حدود 85 درصد هزینه‌های احداث و اجرای شبكه‌های نوین آبیاری از سوی دولت و به صورت بلاعوض به كشاورزان پرداخت می شود.

وی با اشاره به بخشودگی جرایم بدهی معوق بدهكاران و تولید كنندگانی كه توانایی پرداخت بدهی معوقه خود را ندارند و دریافت سود كارمزد و اصل تسهیلات به صورت تقسیط پنج ساله، گفت: در این راستا350 میلیارد ریال از بدهی معوقه بهره برداران بخش كشاورزی استان تعیین تكلیف شده است.

وی با اشاره به اینكه طی سال گذشته بخش عمده اعتبارات سازمان به عملیات زیربنایی آب و خاك و آبخیزداری اختصاص یافت، افزود: توسعه و افزایش فعالیت ها در بخش زیربنایی منجر به افزایش بهره وری و توسعه بخش كشاورزی می شود.

محمدیان اعلام كرد: علاوه بر منابع صندوق توسعه ملی در سال 90 حدود 88 میلیارد ریال از محل كمك های فنی اعتباری در زمینه عملیات آب و خاك، توسعه باغات، مكانیزاسیون، محصولات زراعی و گلخانه ای، تولیدات دام و طیور، صنایع تبدیلی و تكمیلی و فرآوری توسط بانك های عامل در اختیار بهره برداران بخش كشاورزی قرار گرفت.

رییس سازمان جهادكشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش شاخص سلامت غذا در بخش كشاورزی استان، اعلام كرد: از سال 84 تاكنون، مصرف سموم و كودهای شیمیایی در بخش كشاورزی حداقل 25 درصد كاهش یافته است.

وی با اشاره به اینكه درحال حاضر كیفیت برخی محصولات باغی استان از استانداردهای جهانی فراتر رفته است، افزود: آذربایجان شرقی با توجه به پتانسیل بالای محصولات باغی و با داشتن 106 هزار هكتار باغات درختان مثمر ، با بیش از 30 نوع سردرختی در تولید 16 محصول باغی، رتبه های اول تا پنجم را در اختیار دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.