رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان صادرات صنعتی استان طی سال گذشته 370 میلیون دلار بوده است گفت: از این میزان 120 میلیون دلارمربوط به ماده 210 صادرات گمرگات و 240 میلیون دلار آن مربوط به بازارچه های مرزی و گمرگ استان است.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بيرجندبه نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان جنوبی علیرضا جمیع افزود: بيشترين جذب سرمايه استان در شهرستان بيرجند است که با تصويب منطقه ويژه اقتصادي از سوي هيئت وزيران تحول بزرگي در مرکز استان به وقوع خواهد پيوست.
وی یادآور شد: در شرايطي که نرخ تسهيلات دهي بانک ها بالا رفته تمايل به سرمايه گذاري کم رنگ تر شده است و البته دولت برنامه دارد تا بخشي از سود کارفرما را تقبل کند.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان جنوبی براي تأمين نقدينگي واحدهاي توليدي هم اظهار داشت: در اين زمينه مذاکراتي انجام شد تا مبالغي در اختيار سازمان قرار گيرد.
جمیع پيگيري براي کشف مواد معدني را از جمله اقدام هاي در دستور کار سازمان برشمرد و در ارتباط با شهرک هاي صنعتي هم گفت: عمليات گازرساني به 4 شهرک صنعتي استان انجام شد و پيگيري مي شود خط داخلي در شهرک صنعتي خوسف اجرايي شود.
وي يکي از اقدام هاي استان در حمايت از کالا و سرمايه ايراني را ابلاغ مصوبه مصرف کالاهاي داخلي از سوي دستگاه هاي اجرايي عنوان کرد که به طور قطع اجراي آن در ارتقاي وضعيت توليد داخلي استان نقش بسزايي خواهد داشت.
وي گفت: با توجه به ظرفيت هاي موجود، بخش تجارت استان مي تواند در تأمين مصارف کشور سهم بيشتري داشته باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.