مدیر عامل سازمان تاکسیرانی از افزایش 186 درصدی هزینه رانندگان تاکسی در یک سال خبر داد.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

، مدیر عامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت: اگر چه منکر افزایش هزینه های زندگی نمی توان شد و رانندگان تاکسی هم مانند دیگر اقشار جامعه باید هزینه های خود را تامین کنند اما این دلیلی برای افزایش خودسرانه کرایه تاکسی نمی شود .

محمد احمدی بافنده افزود: در تعیین کرایه تاکسی عوامل زیادی اثرگذار است که می توان به قیمت سوخت و قیمت خودرو اشاره کرد، ضمن این که نمی توان از کنار هزینه های وارده به راننده نیز غافل بود.

وی با اشاره به این که خودروهایی که برای تاکسی در نظر گرفته می-شوند از نظر دسته بندی در سطح پایینی هستند، اظهار کرد: هزینه های وارده به رانندگان تاکسی در طول یک سال با 186 درصد افزایش تقریباً دو برابر شده و از 13 هزار و 500 تومان در روز به روزانه 25 هزار و 100 تومان رسیده است.

احمدی بافنده با بیان این که با وجود وضعیت موجود رانندگان تاکسی در شرایط معیشتی مناسبی به سر نمی برند، تصریح کرد: به رغم این موضوع نباید نسبت به افزایش نرخ کرایه ها به صورت خودسرانه اقدام شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با رانندگان تاکسی متخلف برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر این که افزایش نرخ کرایه های تاکسی منطقی به نظر می رسد، اضافه کرد: تاکسیرانی که تمام هزینه هایش از جمله لوازم یدکی تاکسی اش افزایش پیدا کرده نمی تواند با همان نرخ سال قبل کار کند و از این رو افزایش نرخ کرایه تاکسی حق طبیعی تاکسی است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در پایان با انتقاد از تولید خودروهای فاقد استاندارد در کشور و ورود این خودروها به ناوگان تاکسیرانی، خاطرنشان کرد: چرا نباید دولت کمک 5/82 درصدی خودرو را شامل حال تاکسیرانی کند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار