يك نامزد جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: هنوز در ذهن آقاي هاشمي آمريكا يك ابرقدرتي است كه بايد از آن حساب برد و سخنان ايشان در مصاحبه اخير ادامه همان طرز تفكر غلط وي است .

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني جبهه پايداري انقلاب اسلامي محمدحسين استادآقا، نامزد جبهه پايداري انقلاب اسلامي درباره مصاحبه و ادعاهاي اخير هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: مصاحبه آقاي هاشمي در چند مورد حائز اهميت و تأمل است. كساني كه اين مصاحبه را در اين مقطع طراحي و تنظيم كرده اند به نوعي به دنبال احياء مجدد هاشمي در فضاي سياسي هستند. زيرا وي بعد از عملكرد ضعيف و غير قابل قبول به خصوص در فتنه 88 مقبول مردم واقع نشد و از صحنه سياسي به نوعي بي اثر و حذف شد .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني جبهه پايداري انقلاب اسلامي، محمد حسين استاد آقا اشاره كرد برخي منتظر بودند كه ببيند هاشمي در رياست مجمع ابقاء مي شود يا خير، تا متناسب با آن، اقدامات خود را پياده كنند كه با تدبير رهبر معظم انقلاب و انتخاب مجدد وي به رياست مجمع تشخيص مصلحت اين برنامه را براي احياء در صحنه سياست پيش رو تدارك ديدند و اين كار را به نوعي با بمب خبري اين مصاحبه كليد زدند .

كانديداي جبهه پايداري براي مجلس نهم ادامه داد: نكته بعد اينكه آقاي هاشمي و اطرافيانش هميشه مرعوب هيبت پوشالي آمريكا بوده و هستند و اين رعب هميشه در سخنان، سخنراني ها و حتي خطبه هاي هاشمي قابل رؤيت است .

استادآقا يادآور شد: ما شاهد بوديم كه هرگاه، غرب و آمريكا تهديد و تشري نسبت به جمهوري اسلامي و ايران داشت، هاشمي واكنشي انفعالي داشته و از آمريكا به عنوان ابرقدرت ياد مي كرد در حاليكه در همان دوران حضرت امام(ره) و بعد از ايشان در زمان امام خامنه اي از آمريكا تعابيري غير از آن داشته اند .

وي افزود: هنوز در ذهن آقاي هاشمي آمريكا يك ابرقدرتي است كه بايد از آن حساب برد و سخنان ايشان در مصاحبه اخير ادامه همان طرز تفكر غلط وي است .

اين كارشناس مسائل سياسي گفت: يكي از دلايل اينكه موجب شده است هاشمي از صحنه سياسي كشور توسط مردم و نخبگان كنار گذاشته شود، عقب ماندگي تحليلي وي از معادلات و شرايط روز است.


استادآقا بيان داشت :امروز با بررسي دقيق و واقع بينانه از سير روند آمريكا در طول انقلاب اسلامي ايران به روشني مي بينيم كه هيمنه پوشالي آمريكا فرو ريخته است و روزبروز رو به زوال است و بارها ملت بزرگ ايران به رهبري ولايت فقيه تودهني محكمي به ياوه گويي هاي آمريكا زده است و امروز نتايج آن را در بيداري اسلامي در منطقه و بيداري ملت ها در جهان شاهد هستيم، ولي با اين وجود هاشمي مجدداً مرعوبانه از ابرقدرتي آمريكا آن هم در شرايط قوت گرفتن بيداري اسلامي سخن مي گويد .

وي خاطرنشان كرد: آمريكا بارها ملتمسانه دنبال مذاكره درباره تك موضوعات با ايران بوده است و همواره باب مذاكره را پي گيري كرده اند. آنها به خوبي قدرت و نقش جمهوري اسلامي ايران واقف هستند و مي دانند كه بدون همكاري ايران مسائل و مشكلات منطقه به خصوص در افغانستان و عراق قابل حل نيست، به همين دليل مكرر از ايران براي مذاكره در اين خصوص درخواست داشته اند .

*** امروز مذاكره با ايران يك نياز مبرم براي آمريكايي ها است نه براي ايران

اين تحليل گر مسائل سياسي اضافه كرد: آمريكا امروز كاملاً در شرايط ضعف قرار دارد و در مقابل، جمهوري اسلامي ايران روزبروز قدرتمندتر شده است. امروز مذاكره با ايران يك نياز مبرم براي آمريكايي ها است نه براي ايران؛ لذا سخنان آقاي هاشمي رفسنجاني يك اشتباه استراتژيك و به نفع آمريكا است .

استادآقا متذكر شد: امروز اگر از مردم عادي كوچه و بازار نيز درباره مذاكره با آمريكا سؤال كنيد به خوبي اين مسائل را مي دانند و متأسفانه ما امروز مي بينيم كه ضد انقلاب از سخنان هاشمي استقبال مي كنند و آن را نشانه ترس جمهوري اسلامي از تهديدها و تحريم هاي آمريكا قلمداد مي كنند .

وي اظهارداشت: من معتقدم دشمن امروز نياز به طرح اينگونه مسائل انحرافي دارد كه آقاي هاشمي دچار بد تحليلي و بد محاسبه اي همان ها را به زبان مي آورد .

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي در ادامه با اشاره به ادعاي ديگر هاشمي مبني بر شرايط سياسي دوران دولتش، گفت: در زمان آقاي هاشمي نيز برخي از روزنامه ها و نشريات طبق قانون و بر اثر تخلفاتي كه انجام دادند بسته شدند و يا برخي فعالان سياسي كه اقدامات غير قانوني انجام داده بودند طبق قانون مورد برخورد قرار گرفتند. اما نكته اينجاست كه برخي از فعالان سياسي و نشريات و روزنامه ها به دليل انتقاد از شخص آقاي هاشمي و سياست هاي وي مورد غضب وي قرار گرفته و مورد برخورد وي قرار گرفتند .


استادآقا با تاكيد بر اينكه هاشمي معمولاً شخص انتقاد پذيري نيست، گفت: علاوه بر دوره رياست جمهوري هاشمي، در دوره رياست مجلس و قبل از آن نيز اين گونه رفتارها از وي ديده شده است. لذا آنچه كه مي توان از علت بيان اينگونه مطالب در شرايط امروز برداشت كرد اين است كه هاشمي به دنبال ايجاد يك فضاي مشترك ميان جناح هاي سياسي است كه جايگاه اجتماعي در ميان مردم ندارند و سعي دارد با فرافكني عملكرد دوره گذشته خود را به فراموشي بسپارد و به نوعي خود را همراه جديد آنها نشان دهد .

وي در ادامه تأكيد كرد: حافظه تاريخي نسل سوم انقلاب و حتي برخي نسل هاي اول و دوم از عملكرد دوره دولت آقاي هاشمي مطلب چنداني به ياد ندارد، بنابراين بازخواني تاريخ انقلاب به خصوص در اين دوره از طريق رسانه ها مي تواند بسياري از حقايق و واقعيت ها را در اين زمينه يادآور شود .

اين كارشناس مسائل سياسي گفت: ما به آقاي هاشمي توصيه مي كنيم كه همراهي اش را با آحاد مردم و جريان انقلاب بيشتر كرده و نگاه خود را متوجه رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب كند زيرا علاوه بر مسائل اعتقادي به كرات در تجربه ها نيز ديده ايم كه تحليل ها و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب به واقعيت تبديل شده است، بنابراين اگر هاشمي به اين نكته توجه كند قطعاً از ادامه اشتباه هاي مكرر خود خلاص خواهد شد .

*** خود اجتهادي هاشمي در مقابل امام امت، علت اشتباهات مكرر هاشمي است

استاد آقا علت اشتباهات مكرر هاشمي را «خود اجتهادي هاشمي رفسنجاني در مقابل امام امت» دانست و گفت نكته كليدي در تكرار اشتباهات وي همين مسئله است. هاشمي بارها در خاطرات خود اشاره كرده است كه خدمت امام(ره) رسيده و ايشان با نظر هاشمي مخالفت كرده است و يا موافق نظر هاشمي نبوده اند ولي هاشمي به امام مي گويد كه به من اجازه دهيد كه من بر اساس اجتهاد خودم اين كارها را انجام دهم؛ بنابراين اجتهاد در مقابل امام امت ريشه كليدي خطاهاي مكرر هاشمي رفسنجاني از اول عمر سياسي اش تا امروز است.

وي افزود: البته اين مشكل براي هر كسي كه بخواهد در مقابل امام امت به اجتهاد شخصي خود عمل كند وجود دارد. بنابراين معتقدم جريان انحرافي فقط مختص به يك گروه خاص نيست، بلكه ويژگي مشترك همه افراد و جرياناتي كه در طول تاريخ انقلاب دچار انحراف شده اند، اجتهاد در مقابل امام امت است و به وضوح ديده ايم كه عاقبت آنها نيز ختم به خير نشده است. بنابراين اميدواريم كه آقاي هاشمي متوجه اشتباهات خود شود ./س3

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار