مسئول بسيج دانشگاه علم و صنعت گفت: پيشرفت غرب ناشي از اعتماد به دانشگاه است. لذا در ايران نيز توجه بخش صنعت به علوم توليد شده در دانشگاه‌ها، شكاف‌ صنعت به خوبي پوشش مي دهد.

ميلاد رمضان پور مسئول بسيج دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش مهم و غيرقابل انكار دانشگاه در تحقق حمايت از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني، اظهار داشت: با توجه به رابطه نزديک صنعت و دانشگاه و با توجه به پتانسيلي که دانشگاه ها وجود دارد، هماهنگ کردن اين دو اهرم با هم مي تواند موجب دستيابي به پيشرفت‌هاي زيادي باشد.


رمضان پور در تحليل ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: در دانشگاه‌ها مباحث تئوريكي مطرح مي‌شود كه به هيچ وجه در كشور جنبه كاربردي ندارد.


مسئول بسيج دانشگاه علم و صنعت با اشاره به نقش دانشگاه و صنعت در حمايت از توليد ملي يادآورشد: دانشگاه علم و صنعت جلسات مفصلي را با صنعت‌گران برگزار مي‌كند تا حمايت از توليد ملي با ديد جهادي‌تري پيگيري و تمام منافع كشور تامين شود.

رمضان پور با اشاره به اينکه پيشرفت غرب ناشي از آن است که به صنعت توليد شده در دانشگاه اعتماد دارد، گفت: در ايران نيز با توجه ويژه بخش صنعت به علوم توليد شده در دانشگاه ها، مي توان شكاف‌هاي صنعت را شناسايي و آنان را به وجه مناسبي پوشش داد.


وي در ارتباط با فرهنگ‌سازي در مورد توليد ملي اظهار داشت: طي چند سال اخير كه مقام معظم رهبري نامگذاري سال‌ها را به سمت مباحث اقتصادي مي‌برند زمينه براي فعاليت‌‌هاي اقتصادي مردم ايجاد شده است.


رمضان پور ادامه داد: مقام معظم رهبري نقش مردم را در زمينه شعار توليد ملي پررنگ دانسته و تاكيد دارند كه اعتماد به كالاهاي توليد داخل پيشرفت را در تمام بخش ها در پي دارد.


رمضان پور با اشاره به تفاوت بين شعار جهاد اقتصادي و توليد ملي اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادي، ايران در جهت فاز تئوريك عمل کرد يعني ايجاد ساز و كار اقتصادي كشور و در سال توليد ملي اين فاز در جهت مباحث اجرايي حركت مي کند.

مسئول دانشگاه علم و صنعت در پايان با اشاره به كاهش وابستگي ايران به غرب خاطرنشان كرد: بايد به سمتي پيش برويم كه وابستگي بخش‌هاي توليد به غرب از بين برود و به گونه‌اي عمل كنيم كه كشور ما از جمله كشورهاي صادركنده دنيا باشد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار