وزارت صنعت و معدن و تجارت در پي گراني ماه هاي اخير گوشت قرمز و مرغ اقدامات لازم را براي کاهش اين محصولات مصرفي انجام داده است.

ضيغمي معاون بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو باخبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: اين وزارت خانه بعد از قولي که وزير به مردم داد اقدامات لازم را براي کاهش مواد غذايي در دستور کار خود قرار داد .

وي تصريح کرد: به همين منظور در خصوص نرخ شير خام و لبنيات طي توافق انجام شده بين شرکت پشتيباني امور دام با توليد کنندگان فراوده هاي لبني مقرر شد نهادهاي دامي و خوراک دام با قيمت اسفند سال 90 در اختيار دامپروران قرار گيرد.
ضيغمي ادامه داد: بر همين اساس شير خام از اين پس با قيمت 630 تومان به کارخانه جات صنايع لبني تحويل داده مي شود به همين علت کارخانجات لبني اقدام به کاهش قيمت فرآورده هاي خود بر پايه توافقات انجام شده کرده اند.
معاون بازرگاني دولتي وزارت صنعت و معدن وتجارت با بيان اينکه از اين پس براساس توافق انجام شده نهادهاي دامي و خوراک دام با قيمت تعادلي از سوي شرکت پشتيباني امور دام و کارخانجات توليد لبنيات در اختيار دام پروران قرار مي گيرد در باره آخرين وضعيت قيمت مرغ گفت: براي دانه مرغ مصرفي توسط مرغداري ها اقدامات خوبي انجام شده همچنين کنجاله سويا نيز به ميزان کافي تهيه و با قيمت مناسب در اختيار مرغداري ها گذاشته شده که اميدواريم قيمت مرغ هم روند کاهشي را آغاز کند.


 

** کاهش قيمت 15درصدي گوشت گوسفندي
ضيغمي ادامه داد: از اواسط هفته عرضه گوشت گوسفندي بسته بندي شده با قيمت مصوب در فروشگاه هاي زنجيره اي آغاز شده است که نرخ ان نسبت به بازار آزاد کاهش 15 درصدي را نشان مي دهد.
ضيغمي ادامه داد: از شنبه قيمت گوشت گوساله و مرغ روند کاهشي را آغاز مي کند به طوري که قيمت هر کيلو گوشت قرمز گوساله به دو هزار تومان کاهش توسط سازمان صنعت و معدن استان تهران در اختيار قصابان قرار مي گيرد.

وي افزود: به همين منظور سازمان صنعت و معدن تهران واحدهاي صنفي را براي عرضه گوشت گوساله ارزان قيمت انتخاب کرده که مردم مي توانند با مراجعه به آنها گوشت مورد نياز خود را تهيه کنند. ضيغمي درباره وضعيت قيمت و توزيع برنج در بازار گفت: برنج مورد نياز مردم در تهران با قيمت هر کيلو 1800 تومان براي توزيع از طريق ميادين ميوه و تره بار و فروشگاه هاي زنجيره اي در نظر گرفته شده است. ضمن انکه در شهرستان ها قيمت هر کيلو برنج مرغوب ايراني 1900 تومان تعيين شده است.
 

** قيمت شکر
ضيغمي گفت: براي شکر هم تصميمات مهمي گرفته شده از جمله اين که شکر با قيمت هر کيلو 1200 تومان از طريق تعاوني هاي فرهنگيان در اختيار فرهنگيان و مردم قرار خواهد گرفت./ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار