چهار داروی نو ترکیب که سال گذشته توسط انستیتو پاستور ایران به تولید رسیده اند در نمایشگاه بین المللی ایران هلث ارائه شد.

رضا ذوالفقاری،کارشناس ارشد ویروس شناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در نمایشگاه ایران هلث امسال چهار داروی نو ترکیب که در انستیتو پاستور به تولید رسیده، عرضه شده که از مهمترین آنها می توان به واکسن هپاتیت B اشاره نمود.

وی با اشاره به اینکه این واکسن جهت پیشگیری از بیماری هپاتیت B‌ و با اشاره از روش مهندسی ژنتیک به تولید رسیده، افزود:در گذشته این دارو از کشورهای خارجی وارد ایران می شد که با تولید داخلی واردات آن به حداقل رسیده است.

کارشناس ارشد ویروس شناسی تصریح کرد: از واکسن هپاتیت تولید داخل هم اکنون در کارت واکسیناسیون اطفال استفاده شده و امسال قصد داریم این واکسن را به کشورهای منطقه نیز صادر کنیم.

ذوالفقاری در خصوص داروی نو ترکیب استرپتو کیناز گفت: این دارو برای حل کردن لخته های خونی در سکته های قلبی بکار رفته و نمونه مشابه داخلی ندارد.

وی افزود:این دارو هر ساله توسط وزارت بهداشت در اولویت های نیازهای دارویی کشور قرار گرفته و بازار گسترده ای دارد.

این کارشناس ارشد با بیان اینکه اریتروپویتین و اینترفرون آلفا 2B از دیگر داروهای جدید تولید شده توسط انستیتو پاستور هستند،اظهار داشت این داروها به ترتیب برای درمان بیماران دیالیزی و ام اس کاربرد داشته و با افزایش تولید داخلی، واردات آنها از کشورهای خارجی قطع خواهد شد.

ذوالفقاری یادآور شد:سازمان بهداشت جسمانی حجت صدور گواهینامه های بین المللی برای حضور در بازار جهانی، قصد بازدیدهای مرتب از انستیتو پاستور ایران و خط تولید این داروهای نو ترکیب را دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.