دومین کنفرانس ملی شبکه های الکتریکی هوشمند 3 و 4 خرداد ماه جاری به همت دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزش باشگاه خبرنگاران دکتر حسین عسگریان ابیانه رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر امروز در نشست خبری این کنفرانس بیان داشت: اولین کنفرانس شبکه های الکتریکی هوشمند ایران در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد که بیشترجنبه دانشجویی داشت و اساتید و متخصصان صنعت با قوت فعلی در آن حضور نداشتند اما در حال حاضر با تلاش های صورت گرفته دومین کنفرانس ملی شبکه های الکتریکی هوشمند ایران با جامعیت حضور اساتید و متخصصان صنعت و دانشجويان برگزار می گردد.

وی تصریح کرد: بیش از 60 درصد مقالات ارسالی به این کنفرانس به زبان انگلیسی است و کارگاه های آموزشی نظیر زیرساختهای اندازه گیری هوشمند، مهندسی شبکه های هوشمند در بستر شهرهای هوشمند، خودروهای الکترونیکی و نقش آنها در شبکه های هوشمند برای شرکت کنندگان در این کنفرانس ملی برگزار خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری دو میزگرد تخصصی نقشه راه جهت شبکه هوشمند ایران و ساز و کار جهت توسعه شبکه هوشمند در صنعت برق ایران از دیگر برنامه های این کنفرانس ملی است.
 

**عقد تفاهم نامه مشترک بین دانشکده مهندسی برق امیر کبیر و سازمان بهره وری انرژی ایران
در ادامه دکتر گئورگ قره پتیان دبیر کنفرانس با اشاره به اینکه تاکنون 285 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده است اذعان داشت: از بین مقالات ارسالی 120 مقاله به زبان فارسی و 165 مقاله به زبان انگلیسی است که درمجموع 72 مقاله برای ارائه به شرکت کنندگان پذیرش شده است.
وی گفت: 49 مقاله در 10 نشست کنفرانس به صورت شفاهی و 24 مقاله نیز در یک نشست بصورت پوستر ارائه می شود.
وی با اشاره به اینکه در مراسم افتتاحیه این کنفرانس تفاهم نامه ای بین دانشکده مهندسی برق امیرکبیر و سازمان بهره وری انرژی ایران به امضا می رسد اظهار داشت: این تفاهم نامه مشترک درخصوص مسائل مربوط به بهره وری و کاربرد شبکه های هوشمند است که بهره وری بالا را در سیستم ها ایجاد می کند و در نهایت به راندمان بالا درتبادل اطلاعات دست خواهیم یافت.
دکتر قره پتیان یاد آور شد: عملکرد ریز شبکه ها در شبکه های الکترونیکی هوشمند، سیستم های ذخیره ساز انرژی برای شبکه های هوشمند، زیر ساختهای مخابراتی مورد نیاز در شبکه های الکترونیکی هوشمند و کیفیت توان در شبکه های الکترونیکی هوشمند از جمله محورهای مورد بحث در این کنفرانس ملی است دوم چنین از لحاظ فکری و تکنولوژی و فناوری دانشگاه آمادگی لازم را برای ارائه طرح های هوشمند الکترونیکی به صنایع مختلف دارد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار