ترانه سرايي امروز با توجه به شرايط و نوع ذائقه ادبي مخاطبان و به خصوص جوانان، تا اندازه زيادي متوجه شيرين زباني است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مراسم نقد مجموعه ترانه "مريضم كرده تنهايي" عصر روز 31 ارديبهشت ماه با حضور شاعران و ترانه سراياني چون محمد علي بهمني، ابراهيم اسماعيلي، افشين يداللهي، اهورا ايمان، علي لهراسبي و حديث دهقان سراينده مجموعه ترانه "مريضم كرده تنهايي" در تالار ايوان شمس برگزار شد.

محمدعلي بهمني شاعر مجموعه ترانه "مريضم كرده تنهايي" را تلاشي صميمانه در خلق اثري كيفي و در عين حال مخاطب پسند دانست و گفت: بعد ترانگي در اين مجموعه جلب توجه مي‌كند.

وي در ادامه دومين گام حديث دهقان در خلق مجموعه ترانه هاي كيفي را با بيان اين جمله كه شاعرانگي اش كمتر از شيرين زباني به چشم مي‌خورد، تعريف كرد و اظهار داشت: مجموعه ترانه "مريضم كرده تنهايي" به آن حد كيفي نرسيده كه بتواند تمام توان حديث دهقان را براي ترانه سرايي در شرايط حاضر نشان دهد.

بهمني افزود: البته اين مجموعه ترانه تمايل دهقان را به كاهش فاصله فصول اول و دوم آثارش نشان مي دهد و اين تلاش ارزشمند است.

وي تصريح كرد: به طور مسلم هم نسلان سراينده مجموعه ترانه "مريضم كرده تنهايي" به دليل آشنايي هر چه بيشتر با حال و هواي ترانه سرايان امروز و شرايط حاكم بر كار جوانان عرصه ادب، با قرار گيري در جايگاه منتقد اين اثر مانند من در مورد آن سخن نمي‌گويند.

اين شاعر در بخش ديگري از سخنان خود در مراسم نقد مجموعه ترانه "مريضم كرده تنهايي" درباره شرايط حاكم بر كار ترانه سرايان امروز، خاطرنشان كرد: ترانه هاي امروزي با توجه ويژه به ساده انديشي و انتقال آن به مخاطب، مردم را به آثار دور از عرصه ادبيات عادت مي دهند، البته بايد شرايط توليد چنين ترانه هايي را مقصر دانست./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار