دبير کل شواري مرکزي انجمن اسلامي دانشجويان مستقل گفت: ايران بايد براي مراحل بعدي سياست هاي هسته اي بر سر ميز مذاکره بنشيند.

جمشيدي دبير کل شوراي مرکزي انجمن اسلامي دانشجويان مستقل در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در مورد مواردي که گروه مذاکره کننده ايراني بايد در مذاکرات بغداد به آن بپردازند، اظهارداشت: مذاکره در بغداد هم مانند ديگر مذاکرات است و فقط شرايط زماني و مکاني آن با بقيه متفاوت است، بدين خاطر که موقعيت ايران فرق کرده است و به پيشرفت هاي شاياني در فعاليت هاي هسته اي مانند غني سازي 20 درصد و افزايش تعداد سانتيفيوژها رسيده است.


وي تاکيد کرد: شرايط منطقه اي و جهان، تضعيف موضع آمريکا و حضور گروه جي 8 در ايران و عدم هماهنگي ها و اختلافات بين کشورهاي 1+5، باعث به وجود آمدن قدرت مضاعف براي ايران مي شود.


جمشيدي ادامه داد: نمايندگان مذاکره کننده ايران با گروه NPT بايد بدانند که هر گونه تهديد و فشار از سوي غرب با پاسخ حتمي روبرو خواهد شد و اين که قبل از مذاکرات، مسائل ديگري چون نقش آژانس و قوانين مطروحه در آن، ترور دانشمندان ايراني و فاش شدن اطلاعات ايران از طريق بازديدکنندگان آژانس به ايران مشخص شود و براي انجام آن يک راه و روش ساختاري تعريف شود.


دبير کل انجمن مستقل دانشگاه ها خاطرنشان کرد: غرب بايد يک پالس مثبت در مذاکرات ارائه دهد و اقدامات گذشته خود را اصلاح کنند و ايران نيز بايد براي مراحل بعدي در غني سازي و سياست هاي هسته اي بر سر ميز مذاکره بنشيند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار