استفاده از نرم افزارهای متن باز موجب می شود تا هزینه تولید و توسعه نرم افزارها به شدت کاهش پیدا کرده و تولیدات خوبی در حوزه نرم افزارها با کاربردهای خاص داشته باشیم.

سعید مهدیون، مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این مطلب به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: استفاده از نرم افزارهای متن باز برای کاربردهای خاص با توجه به اینکه خط به خط این برنامه ها موجود است و در جاهایی مثل بانک ها و صنایع می توان تغییراتی متناسب با نوع استفاده در آنها ایجاد کرد تا از دسترسی نفوذ گرها به لایه های مختلف شبکه ای جلوگیری کرد.

وی در خصوص اینکه نظرات مختلفی در رابطه با استفاده از این نوع نرم افزارها وجود دارد اظهار داشت: یکی از مزایای استفاده از نرم افزارهای متن باز جلوگیری از حملات بدافزاری است چرا که شخص یا ارگان استفاده کننده از این نوع نرم افزارها حتما باید براساس نیازها یکسری تغییرات در نرم افزار ایجاد کند که فقط خود تغییر دهنده از آن مطلع است و آن را به جایی اعلام نکرده، لذا از این طریق می توان در برابر بسیاری از حملات بد افزاری مقاومت نمود.
وی تصریح کرد: در کشورما هنوز استفاده از نرم افزار های متن باز آنطور که باید گسترده و  وسيع نيست و بايد راهبري لازم در اين زمينه انجام شود تا با مدیریت علاوه بر گسترش استفاده از این نوع نرم افزارها تولیدات خوبی نیز در این حوزه داشته باشیم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.