ناصرابراهيمي، ابراهيم آشتياني، ذوالفقارنسب، حميددرخشان و امامي فر در مورد شکست سنگين پرسپوليس در آسيا چه گفتند؟

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، کارشناسان فوتبال کشورمان باخت سه بر صفر پرسپوليس و مشکلات اين تيم را به نقد کشيدند.

ناصرابراهيمي: دنيزلي با ستاره ها هم كاري از پيش نمي برد

ناصر ابراهيمي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پيش از اينها من از سيستم بازي پرسپوليس انتقاد كردم اما با من تماس گرفتند و گفتند كه از دنيزلي انتقاد نكنم ولي من به هر حال نقطه نظرات خود را ارائه دادم و اشاره كردم كه اين تيم با اين سيستم بازي به جايي نمي رسد اما هيچكس به حرف هاي من توجهي نكرد و در نتيجه نيز به همان حرف هاي من در ديدار سرخپوشان پايتخت برابر الاتحاد رسيدند.

وي تصريح كرد: در بازي الاتحاد و پرسپوليس تيم سرخپوشان ايران برنامه اي براي پيروزي در برابر حريف خود نداشتند و به خصوص در عين دفاع ضعيف بودند و الاتحاد هم از نقطه ضعف نماينده ايران بهره لازم را برد و توانست پرسپوليس را از رقابت هاي جام قهرمانان آسيا حذف كند.

وي افزود: تيم فوتبال چلسي در بازيهاي اخير خود توانست با تقويت تيم دفاعي خود دو حريف سرسخت خود را در رقابتهاي جام باشگاه هاي اروپا شكست دهد و اگر به بازي اين تيم در برابر رئال مادريد و بايرن مونيخ توجه مي كرديم متوجه مي شديم كه بايد در برابر الاتحاد هم در خانه حريف از تيم فوتبال چلسي الگو بگيريم.

ابراهيمي ادامه داد: تيم فوتبال پرسپوليس در هيچ يك از خطوط دفاعي، مياني و حمله نتوانست انتظارات را برآورده كند و دنيزلي هم تنها كاري كه مي توانست انجام دهد اين بود كه دست به تعويض هاي غير اصولي بزند.

وي تأكيد كرد: اگر به دقت به بازيهاي نمايندگان آسيا در اين دوره توجه كنيم مي بينيم كه تيم هاي تهراني كارشناس هم هستند به هر حال ضعف هايي هم دارند كه نماينده اصفهاني با بازيكنان گم نام خود عملكرد بهتري نسبت به استقلال و پرسپوليس هم در ليگ يازدهم برتر و هم در جام قهرمانان آسيا داشتند.

وي اشاره كرد: اگر پرسپوليس با اين روند به كار خود در ليگ دوازدهم برتر فوتبال ايران پيش برود و دل به جذب ستارگان كشور ببندد بازهم نمي تواند به نتايج قابل قبولي دست پيدا كند مگر اينكه مثل تيم هاي نفت تهران و صباي قم از بازيكنان خود كه در ليگ هاي پايه هستند و مطيع فوتبال مي باشند بهره ببرد.

آشتياني: دنيزلي استعفا دهد و دايي بيايد

ابراهيم آشتياني يكي از پيشكسوتان تيم بهروزي در خصصو باخت و شرايط اين تيم در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: از همان ابتدا با ورود مصطفي دنيزلي به باشگاه پرسپوليس مخالف بودم و آينده امروز اين تيم را در چهار ماه گذشته پيش بيني كرده بودم و از اينكه پرسپوليس به اين شرايط دچار مي شود مطمئن بودم و حتي مصاحبه هايي را نيز در اين خصوص انجام دادم اما متأسفانه اتفاق مثبتي براي اين تيم رخ نداد.

وي ادامه داد:‌مصطفي دنيزلي فقط بايد به فعاليت هاي تجاري خود بپردازد و از ورود به حيطه ي فوتبال خودداري كند و فعاليت هاي خود در اين عرصه را فقط محدود به نظرات كارشناسي خود كند چرا كه وي در فوتبال مدرن جايگاهي ندارد و از اطلاعات روز دنيا به طور كال جدا است و البته اينكه دنيزلي تمام شده است.

دنيزلي علاوه بر اينكه در مسائل فني بسيار پر اشتباه و ضعيف عمل كرده است در برخورد با بازيكنان تيم نيز رفتاري بسيار ناپسند ارائه شده است كه اين مسئله سبب فاصله بازيكنان با وي با افت مسائل روحي و رواني آنها شده است.

آشتياني افزود: تيم پرسپوليس به مراتب نفرات برتر و حرفه اي تري را نسبت به تيم هاي نفت تهران، سايپا و صبا در اختيار دارد از اينرو نمي توان ضعف بازيكنان را در عدم نتيجه گيري مناسب تيم پرسپوليس دخيل دانست چرا كه در اينصورت تيم هاي نفت تهران و سايپا، صبا نبايد در اين جايگاه در جدول رقابت هاي ليگ برتر قرار گرفتند به عنوان يك كارشناس ضعف بازيكنان را فقط بهانه تراشي مي دانم.

وي ادامه داد:‌ دنيزلي به عنوان سرمربي بر نقاط ضعف و قوت تيم تمركز كافي ندارد و گويا به هيچ عنوان در خصوص اين مسائل تفكر نمي كند و در پي حل نقاط ضعف تيم خود نمي باشد چرا كه پرسپوليس از شكست بازي هاي خود تجربه كسب نمي كند و در بازي هاي بعدي درباره شاهد ضعف هاي گذشته اين تيم در مقابل حريفان خود هستيم.

پيشكسوت فوتبال ادامه داد: قرار گرفت شيث رضايي در تركيب اصلي بخوبي بيانگر مسئله فوق است چرا كه شيث رضايي در چند بازي كه در ليگ از وي شاهد بوديم بسيار پر اشتباه ظاهر شده بود و قرار گرفتن رضايي در مقابل الاتحاد ضعف فني دنيزلي را نمايانگر بوده است و دوباره شاهد اشتباهات شيث رضايي در صحنه هايي از بازي بوديم كه به تيم آسيب رساند كه جبران ناپذير بود.

آشتياني تصريح كرد: اتفاقات بازي با راه آهن، سايپا در رقابت هاي ليگ برتر نيز آسيب ديده بود. مقصر اصلي دنيزلي است. وي براي رفع نقاط ضعف پرسپوليس چاره انديشي نكرده بود.

پيشكسوت پرسپوليس افزود: رويانيان مديرعامل باشگاه پرسپوليس براي خوشحالي هواداران به خواسته هاي عمل كرد و دنيزلي را به عنوان سرمربي پرسپوليس انتخاب كرد كه در اين مسئله رويانيان تقدير كرد چرا كه وي به نظر هواداران خود ليست داده است اما رويانيان بايد براي موفقيت فصل بعد اين تيم چاره انديشي كند. روند اين مسئله، پرسپوليس را به نابودي مي كشند.

وي ادامه داد:‌ به عنوان پيشكسوت پرسپوليس براي هواداران بسيار ناراحت هستم ضمن اينكه با تداوم ناكامي، هواداران از پرسپوليس روي گرداني مي كنند و تمام زحمات پيشكسوتان در جلب و جذب مردم نابود مي شود.

آشتياني اظهار داشت: دنيزلي بايد استعفا دهد و برود و سپس واقعيت ها را شفاف براي مردم بيان كند تا مرهمي بر زخم دل هواداران اين تيم باشد. مردم از ناكامي هاي پرسپوليس بسيار دلخور و معترض هستند بايد به احساسات آنها احترام گذاشت و پاسخگوي هواداران بود.

وي ادامه داد: دنيزلي همانگونه كه گوارديو از بارسلونا جدا شد، براي موفقيت پرسپوليس بايد صندلي خود را به فرد حرفه اي تر واگذار كند و در خصوص رفتن از اين نتيجه تعلل نكند رويانيان نيز بايد استعفاي وي را قبول و مربي داخلي را جايگزين دنيزلي كند.

آشتياني ادامه داد: مربي خارجي در اين شرايط تصميم مثبت و اثر بخشي نيست تيم بايد دوباره توسط مربي داخلي و البته دايي اداره شود. وي عاشق پرسپوليس است و قلبش براي اين تيم مي تپد اما مطمئن هستم با حضور دايي و در كنار وي چهره از پيشكسوتان اين باشگاه پرسپوليس را در فصل بعد موفق مي كند.

آشتياني اظهار داشت: ناكامي هاي بسيار در ليگ يازدهم به اندازه اي زياد بوده است كه در صورت كسب يك جام در ليگ دوازدهم خشم هواداران را كمرنگ نخواهد كرد مسئولان پرسپوليس بايد به اين مسئله آگاه باشند كه مردم و هواداران در صورتي اتفاقات تلخ ليگ يازدهم را فراموش مي كنند، كه تيمشان در فصل جديد بسيار با قدرت و حرفه اي عمل كند و علاوه بر قهرمان در ليگ برتر در جام حذفي نيز مقام اول را كسب كنند.

پيشكسوت پرسپوليس تصريح كرد:‌ با حضور دايي و قرار گرفتن مربي جوان تري چون عاشوري در كنار وي مي توان اميدوار بود كه پرسپوليس به دوران اوج و درخشان خود باز گردد.

ذوالفقارنسب: پرسپوليس در قواره اي نبود كه الاتحاد را ببرد

بيژن ذوالفقارنسب بازيكن سابق پرسپوليس در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بازي پرسپوليس و الاتحاد عربستان بازي جالبي نبود. پرسپوليس ضعيف كار كرد و در نهايت بازي را واگذار كرد. امسال ظرفيت پرسپوليس همين بود و توقع بيشتري از اين تيم نمي رفت.

وي افزود: الاتحاد تيم خوبي بود و آن پنالتي مشكوك هم مي توانست عامل بي روحيه شدن تيم پرسپوليس باشد. اگر داور آن پنالتي مشكوك را براي حريف نمي گرفت و بازي نيمه اول مساوي تمام مي شد، شرايط فرق مي كرد.

او ادامه داد: در مجموع پرسپوليس در قواره اي نبود كه بتواند در اين بازي خارج از خانه آسيايي موفق شود، اشتباهات بازيكنان در خط دفاع فاحش بود و با روندي كه پرسپوليس داشت، نمي توانست برنده از زمين خارج شود.

پيشكسوت پرسپوليس اظهار داشت:‌ فكر مي كنم دنيزلي در چند بازي آخر تمركز و اعتمادش را نسبت به تيم از دست داده بود و بايد منتظر اتفاقات فصل آينده باشيم تا ببينيم پرسپوليس با دنيزلي در فصل جديد چه نتايجي كسب خواهد كرد.

ذوالفقارنسب در پايان گفت: از الان نمي توان قضاوت كرد كه دنيزلي در فصل آينده چه نتايجي خواهد گرفت اما عملكرد دنيزلي در ايران بد نبوده است. دنيزلي الان شناخت بيشتري نسبت به تيم فوتبال ايران پيدا كرده وبايد منتظر فصل جديد باشيم تا ببينيم چه نتايجي كسب خواهد كرد.
دنيزلي فصل بعد هم با پرسپوليس موفق نمي شود

درخشان: الاتحاد بهتر بود و به حق پيروز شد

حميددرخشان كاپيتان سابق پرسپوليس در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: الاتحاد عربستان در زمين خودش خيلي خوب كار كرد. آنها هم برنامه تاكتيكي خوبي داشتند و هم خط هافبك ها را تحت فشار قرار دادند و اجازه بازيسازي به بازيكنان پرسپوليس ندارند، بازيكنان الاتحاد در حمله خوب اضافه مي شدند و خيلي خوب هم به عقب بر مي گشتند، اما پرسپوليس براي اين بازي برنامه خاصي نداشت و الاتحاد به حق پيروز شد.

وي افزود: بازيكنان پرسپوليس در اين ديدار بي روحيه بودند. اين مسأله به كادر فني برمي گردد كه بايد روحيه تيم را بالا مي برد، به نظر من بازيكنان پرسپوليس شاداب و سرحال نبودند و كيفيت لازم را نداشتند.

او ادامه داد: نگاه عمومي اين است كه پرسپوليس قبل از بازي به الاتحاد عربستان باخته بود اما ديد من چيز ديگري است. مديريت باشگاه همه چيز را براي تيم خواهم كرده بود و چيزي كه نداشتند و همه اين اتفاقات به مسائل فني بر مي گردد. كسي كوتاهي و كم كاري نكرده بود و اين بازي برون مرزي براي ما خيلي مهم بود.

پيشكسوت پرسپوليس اظهار داشت: پرسپوليس در اين بازي در بحث فني مشكل داشت و نتوانست فوتبال روان و منطقي ارائه كند و تاكتيك و برنامه خاصي نداشتند. فقط علي كريمي گاهي اوقات يك كارهايي مي كرد كه روي نبوغ ذاتي اش بود.

وي افزود: شيث رضايي در اين ديدار اشتباهات بدي داشت، وقتي فشار روي خط دفاعي زياد باشد، مدافعان اين اشتباهات را مرتكب مي شوند، طبيعي بود ه با آن فشاري كه الاتحاد مي آورد، اين اتفاقات بيفتد.

او ادامه داد: دنيزلي يك شكست خورده كامل است و كارنامه خوبي نداشته است ، روز اول كه او را آوردند هم گفتم كه دنيزلي نمي تواند در پرسپوليس موفق شود و الان هم مي گويد كه او هيچ كمكي نمي تواند به تيم بكند، دنيزلي قبلاً مربي بزرگي بوده اما الان شرايط سابق را ندارد.

درخشان در پايان گفت:‌ فصل بعد هم پرسپوليس با دنيزلي موفق نمي شود و نتيجه نمي گيرد. مگر قرار است دنيزلي جديدي متولد شود؟ فصل بعد هم همين دنيزلي است، همين آدم با همين تفكرات و نمي تواند موفق شود./ام.

امامي فر: انتقاد نه، بايد از دنيزلي تشكر كرد

بازيكن سابق تيم فوتبال پرسپوليس گفت: پرسپوليس مقابل الاتحاد عربستان بي برنامه بود و نتوانست نتيجه بگيرد.

عليرضاامامي فر بازيكن سابق پرسپوليس در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: پرسپوليس مقابل الاتحاد عربستان بي برنامه بود. هر چند شاگردان دنيزلي تحرك خوبي به خصوص در نيمه دوم داشتند اما هدف و برنامه مشخصي نداشتند و هر كسي براي خودش بازي مي كرد.

وي افزود: پرسپوليس يك فصل بد را شروع كرد و تمام نيرو و توان شان را در آسيا گذاشتند تا نتايج ليگ را جبران كنند اما وقتي خشت اول بد گذاشته شده باشد، كار به سرانجام نمي رسد و نمي توانند نتيجه بگيرند.

بازيكن سابق پرسپوليس اظهار داشت: فكر مي كنم بايد منتظر فصل آينده باشيم، اميدواريم پرسپوليس در فصل جديد مشكلات فصل قبل را نداشته باشد و با مديريت خوب و هزينه كردن، بازيكناني جذب كنند كه در حد نام پرسپوليس باشند.

وي افزود: هواداران از نتايج تيم اصلاً راضي نيستند و حق دارند ناراحت باشند چون امسال خيلي اذيت شدند. حق هواداران نيست كه اينطوري سرخورده و ناراحت شوند چون آنها سرمايه هاي اصلي باشگاه هستند و تحت هر شرايطي از تيم حمايت كرده اند.

او ادامه داد: اين روزها از دنيزلي خيلي انتقاد مي شود اما اصلاً نبايد از او انتقاد شود چون اين مربي در شرايط كاملاً بحراني پرسپوليس را تحويل گرفت و بايد از او تشكر هم كرد چون كسي قبول نمي كرد هدايت پرسپوليس را بر عهده بگيرد. پرسپوليس در آن مقطع مشكلات زيادي داشت و تيم بد بسته شده بود اما دنيزلي شجاعت داشت و هدايت اين تيم را قبول كرد.

وي افزود: در حال حاضر نبايد روي دنيزلي فشار آورد و انتقاد از او بي مورد است. بايد اجازه بدهيم پرسپوليس را براي فصل جديد خودش ببندد و بدنسازي كند و اگر در اين شرايط نتيجه نگيرد، آن موقع مي شود از دنيزلي انتقاد كرد.

امامي فر در پايان گفت: اگر مديريت از دنيزلي حمايت كند و دنيزلي در پرسپوليس ماندگار باشد، مي توانند تيم خوبي ببندند و فصل را جذب شروع كنند و در ادماه نتايج دلخواه شان را بگيرند. درحال حاضر فقط بستن تيم خوب و قوي خيلي مهم است./با


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار