معاون بازرسي و نظارت سازمان حمايت مصرف كننده و توليد كننده از ادامه روند كاهش قيمت اقلام مصرفي خبر داد.


به گزارش  سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران ( شاتا) " جواد تقوي " اين اقلام را شامل حبوبات ،  مواد پروتئيني ، برنج و روغن و ساير اقلام مصرفي ذکر كرد و افزود : از ابتداي ارديبهشت امسال طرح تشديد بازرسي مواد غذايي به دنبال آنچه به دليل نوسان هاي قيمتي اتفاق افتاد و عمدتا ناشي از تغيير نرخ ارز و قيمتهاي جهاني بود؛ انجام شد و تا پايان خرداد  ادامه مي يابد.
وي از برنامه هاي نظارتي تابستاني ، بازگشايي مدارس ، طرح رمضان ، محرم و صفر و نوروز آينده به عنوان طرح هاي ويژه نام برد و افزود : در اين طرح بيشترين بازرسي ها معطوف به مواد غذايي ، مواد پروتئيني ، نهاده هاي دامي ، مصالح ساختماني ميوه و تره بار و مراكز تفريحي و ورزشي ومذهبي  خواهد بود كه عمده ترين مراجعه مردم به اين مكانهاست.
تقوي ادامه داد:  علاوه بر اين حوزه ها و بنگاههاي  كه تكرار يا اصرار در تخلف داشته اند،هدفگذاري شده اند و تلاش كرديم برنامه هايي با حوزه سازمان تعزيرات حكومتي به صورت همزمان اجرا شود.
وي با بيان اينكه سازمان حمايت تلاش خود را در زمينه كنترل بازار ، تامين بموقع و كاهش قيمت ها به كار گرفت ، افزود : در هر برنامه تغيير قيمتي با يكسري كالاهايي كه از قبل وارد شبكه توزيع كشور شده است ، مواجه هستيم اما كالاهاي جديد با كاهش قيمت وارد بازار شده است.
اين مقام مسئول تصريح كرد : وقتي تصميم به اقدامات جبراني براي تامين مي گيريد زمان بر است و يك فاصله زماني براي بسيج تشكلها ، تامين ارز و كالا ، حمل و وورد به شبكه داخلي نياز است.
وي اظهار داشت : زنجيره مديريت بازار كه مهمترين آن تامين و توزيع است اگر بموقع انجام نشود و اگر تخصيص ارز به خصوص براي اقلامي كه نيازمند واردات است صورت نگيرد ، اين اقدامات تاخيري  در بازار تاثير گذار است.
تقوي تاكيد كرد : در زمينه مديريت تامين تنظيم بازار تداركات خوبي ديده شده است و ذخيره هاي خوبي در جريان شبكه بازار  وجود دارد و همه تلاش ما اين است كه فضاي ايمني را در بازار فراهم بكنيم تا مردم نيازمنديهاي خود را خريداري كنند.
وي گفت : طرح تشديد بازرسي مواد غذايي و اولويتهاي كالا و خدماتي كه در طول سال  به دليل فشار تقاضا ممكن است در بخشهايي كه در سبد هزينه خانوار كالايي مردم تاثير گذار است دچار كمبود شود ؛ ادامه خواهد يافت.
برچسب ها: قیمت ، غدا ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار