13 خانه سلامت منطقه هر هفته با برنامه های متنوع میزبان شهروندان است. تنوع برنامه ها به گونه ای است که همه گروههای سنی و همه سلیقه ها را در برمی گیرد. فقط کافی است به نزدیکترین سرای محله تان سری بزنید و یکی از اعضای ثابت آنجا شوید. در ادامه با برخی از برنامه های خانه های سلامت آشنا می شوید.

**تغذیه صحیح و آموزش
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران شرط اساسی و موثر برای زندگی سالم و پیشگیری از بیماری ها توجه به قواعد و اصول تغذیه صحیح است.
داشتن یک رژیم متعادل با انواع و اقسام غذاها بسیار مهم بوده و برروی سلامتی بدن اثر مثبت می گذارد اما برای اینکه با تغذیه درست و رژیم غذایی مناسب بدنتان آشنا شوید،می توانید در کلاس های مشاوره تغذیه و آموزش هرم مواد غذایی شرکت جوئید.
خانه سلامت اشراقی برپایی دوره آموزشی "هرم های مواد غذایی"را به همین دلیل در برنامه های خود گنجانده است.
بنا به گفته ی منتظر المهدی،رئیس اداره اجتماعی ناحیه 2 این دوره آموزشی با استقبال خوبی روبه رو شده و تقریبا بیشتر مخاطبان خانم ها بوده اند تا آقایان.
خانه سلامت اشراقی در لیست برنامه های متنوع خود جشنواره غذا و مشاوره تغذیه را تدارک دیده که شرکت شهروندان در این برنامه ها به بهبود وضعیت سلامتی شان کمک می کند.
**در حافظیه مدیریت زندگی موفق
برای داشتن یک زندگی موفق و مدیریت صحیح مسائل آن،باید به علم و دانش روز نیز متوسل شویم،براین اساس شهروندان ترجیح می دهند از نکات و کلیدهای دستیابی به زندگی موفق آگاه شده و برای موفقیت و خوشبختی خود تلاش کنند.
یکی از برنامه های خانه سلامت حافظیه جلسات مدیریت زندگی موفق که طرفداران بسیاری نیز دارد.
مهدی فارسیجانی،رئیس اداره اجتماعی ناحیه سه در این باره می گوید:شهروندان با شرکت در این دوره آموزشی با اصول طلایی دستیابی به زندگی موفق آشنا می شوند ضمن اینکه اطلاعات و آگاهی هایشان در خصوص مسائل گوناگون زندگی افزایش می یابد.
جلسات مشاوره روانشناسی فردی از دیگر برنامه هایی است که با هدف کاهش مشکلات فردی شهروندان درخانه سلامت حافظیه برگزار می شود.
طی این جلسات آموزشی ،شهروندان برای تصمیم گیری های مهم زندی خود با روانشناس مشورت می کنند.
**زباله های ارزشمند
خانه های سلامت با همکاری اداره بازیافت به خوبی توانسته اند یکی از مفاهیم شهروندی که همان بازیافت مواد است را به شهروندان آموزش دهند.
این هفته دوره آموزشی آشنایی با بازیافت و مدیریت پسماند در خانه سلامت شهید اسدی برگزار شد.
ادیب مدیر اداره اجتماعی ناحیه یک در این باره می گوید در این کلاس آموزشی،شهروندان با مفاهیمی از جمله انواع بازیافت،چگونگی تفکیک زباله های خشک تر و اهمیت بازیافت آشنا شدند.
وی می افزاید از آنجا که بسیاری از شرکت کنندگان در این دوره آموزشی،بانوان خانه دار بودند،تفکیک پسماندهای خشک و بازیافت کاغذ و کاهش زباله در خانه برای بانوان توضیح داده شد.
**خودامدادی در حوادث غیرمترقبه
خانه های سلامت منطقه همواره به دنبال ارتقای مشارکت های مردمی و استفاده از توانایی های فکری و مهارت های فردی برای بهبود شرایط محیط زندگی می باشند. در این راستا ،دوره ها و برنامه های متفاوتی در خانه های سلامت برگزار می شود.
یکی از این دوره ها،دوره آموزشی دوام که در خانه سلامت زینبیه برگزار می شود.
شهروندان با حضور در این برنامه ها ضمن آموزش تئوری مقابله با حوادث غیرمترقبه ،برای آمادگی در برابر سوانح طبیعی تمرین می کنند.
کمال صیادی،مدیر اداره اجتماعی ناحیه 4 در این باره می گوید،با تشکیل کارگروه های دوام،اعضای داوطلب واکنش اضطراری محلات در جلساتی که برای آمادگی هر چه بیشتر آنها در سراهای محلات برگزار می شود،شرکت می جویند و آگاهی و دانش خود را بالا می برند.
**بانوان و مراقبت از سلامتی
بخشی از برنامه های خانه سلامت به آگاه کردن شهروندان از بیماری ها و چگونگی پیشگیری از آن بیماری مربوط می شود. شهروندان با شرکت در این دوره های آموزشی با دانستن نکات کلیدی بهتر می توانند از سلامت خود مراقبت کنند.
یکی از کلاس هایی مخاطبان زیادی در خانه های سلامت پیدا کرده،آشنایی با بیماری های شایع زنان و راه های پیشگیری از آن است.
یاوری،مدیر محله سرای محله نیروی هوایی در این باره می گوید:در این دوره آموزشی بانوان می اموزند تا با رعایت نکات کوچک اما مهم ،سلامت خود را حفظ کنند.
این دوره آموزشی روزهای دوشنبه در خانه سلامت نیروی هوایی برگزار می شود.
**در خانه سلامت دهقان ،مهارت ارتباط با فرزند
گام اول برای تربیت صحیح فرزندان این است که مادران و پدران روش های ارتباط با کودک را خوب یادگرفته باشند. خانه سلامت دهقان برپايي دوره آموزشي "مهارت ارتباط با فرزند " را به همين دليل در برنامه هاي خود گنجانده است اين خانه سلامت در ليست برنامه هاي خود دوره آموزشي تكريم خانواده را تدارك ديده كه به نظر مي رسد براي بهبود روابط عاطفي اعضاي خانواده مفيد باشد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
الان یه مسلمونی که بچه هم باشه بخواد تحقیق بنویسه باید کل اینو خلاصه کنه.
Germany
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
بدبخت کسی که بخواد تحقیق بنویسه

دانش اموزهستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۷ آبان ۱۳۹۵
افتضاحه خیلی ضایس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
فائزه
۱۷:۵۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۳
بدبخت کسی که بخواد تحقیق بنویسه

دانش اموزهستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
خیلی مزحک بود. الان یه مسلمونی که بچه هم باشه بخواد تحقیق بنویسه باید کل اینو خلاصه کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۳
مضخرف بود
Spain
رضوان
۰۰:۱۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۳
بدکی نبود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۳
بد نبود
Iran (Islamic Republic of)
نفس
۲۱:۲۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۲
بدنبودد
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۱۸:۱۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۲
بدک نبود
Iran (Islamic Republic of)
کمند
۱۶:۵۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۲
خوب نبود
Iran (Islamic Republic of)
مارال
۱۵:۳۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
افتضاح
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۲۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۱
بدبود
آخرین اخبار