فارغ التحصیل كارشناسی ارشد سازه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و دانشجوی مقطع دكترای سازه های هیدرولیكی دانشگاه تبریز، با ارایه طرح نانوآسفالت خودترمیم گر ضدترك، از طرف ITEX به عنوان برترین مخترع سال 2012 میلادی، انتخاب و معرفی شد.

رحمتی شادباد در خصوص اختراع خود به خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، گفت: از ویژگی های نانو آسفالت خود ترمیم گر ضد ترك همانطور كه از اسمش پیداست ضد ترك بوده و در اثر ایجاد ترك در سطح جاده یا خیابان، قبل از اینكه ترك پیش رفته و بزرگ شود، آسفالت به صورت خودكار شروع به ترمیم قسمت ترك خورده می كند كه این امر باعث ایجاد سطح صاف می شود.
وی ادامه داد: از ویژگی مهم دیگر آن ضدیخ بودن آسفالت تولید شده می باشد كه باعث كاربرد وسیع آن در مناطق سردسیر و یخبندان می شود.
وی اظهاركرد: این طرح از نظر هزینه نسبت به نمونه های متداول كاملاً توجیه پذیر بوده و باعث كاهش 30 درصدی هزینه ها می شود، همچنین عمر مفید آن حدود 5/2 الی سه برابر آسفالت معمولی می باشد.
 رحمتی شادباد اضافه كرد: این اختراع كه سال پیش مدال نقره مسابقات و نمایشگاه بین المللی اختراعات سئول و جایزه ویژه وزارت علوم تایوان را كسب كرده بود، با همكاری ' مسعود راستگار فرج زاده' فارغ التحصیل كارشناسی ارشد مهندسی شیمی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در حال اجراست.
وی گفت: مسابقات بین المللی اختراعات مالزی زیرنظر مستقیم فدراسیون جهانی اختراعات IFIA و سازمان بین المللی مالكیت های فكری ومعنوی سازمان ملل WIPO و وزارت علوم این كشور برگزار شد و 'عزیزالله معماریانی' رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در جنوب شرق آسیا نیزدر بازدید از این نمایشگاه و از نزدیك با مخترعان ایرانی دیدار و گفت‌ و گو كرد. ' كامران رحمتی شادباد' با حمایت شهرداری تبریز به نمایشگاه و مسابقات بین المللی اختراعات و نوآوری های مالزی و تحت عنوان تیم علمی شهرداری تبریز اعزام و موفق به كسب عنوان برتر جهانی شد.
وی پس از ورود به تبریز در فرودگاه بین المللی تبریز مورد استقبال مسئولین قرار گرفت. چهار مدال طلا، یك مدال نقره ، جایزه ویژه وزارت علوم تایوان، اجرای دو طرح ملی وزارت نیرو و سازمان صنایع دفاعی كشور و ارایه چهار مقاله ISI از جمله دستاوردهای علمی وی می باشد.
بیست و سومین مسابقات و نمایشگاه فناوری و اختراعات مالزی( ITEX ) از 17 تا 19 ماه می 2012 (28 تا 30 اردیبهشت ماه) در مركز همایش‌های بین‌المللی كوالالامپور و با حضور 800 اختراع از كشورهای مختلف جهان از جمله آمریكا، روسیه، كره جنوبی، چین، تایوان، لهستان، ایتالیا، آلمان و ایران برگزار شد.
 در این عرصه علمی تیم جمهوری اسلامی ایران، اختراعات خود را در زمینه‌های نانوتكنولوژی، بیوتكنولوژی، مكانیك، كشاورزی، خودرو، ایمنی و سلامت، بتن و مواد، مهندسی پزشكی و محیط زیست در دو گروه سنی بزرگسال و زیر 20 سال با 35 اختراع ارایه داده و با كسب 11 مدال طلا، هفت مدال نقره، و شش مدال برنز جزء تیم های برتر این دوره از مسابقات شد.
طی23 سال برگزاری این مسابقات این اولین بار است كه یك ایرانی از طرف آیتكس به عنوان برترین مخترع سال معرفی می شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.