رئيس شوراي فني صنايع دستي آذربايجان شرقي از حضور 20 غرفه از رشته هاي مختلف ومتنوع صنايع دستي استان در نمايشگاه سراسري صنايع دستي در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، تراب محمدي با اشاره به زمان برگزاري اين نمايشگاه گفت: اين نمايشگاه صنايع دستي با حضور هنرمنداني از سراسر كشور در نمايشگاه بين المللي تهران همزمان با هفته صنايع دستي برپا مي شود.

محمدي با اشاره به 20 غرفه آذربايجان شرقي در اين نمايشگاه تشريح كرد: هفت غرفه به صورت اجرای زنده (ورك شاپ) و كارگاهي در اين نمايشگاه حضور دارد كه به توليد زنده برخي از رشته هاي صنايع دستي و معرفي آنها پرداخته و سه غرفه نيز اين توليدات را به فروش مي رسانند.

وي ادامه داد: 13 غرفه ديگر نيز به فروش محصولات رشته هاي مختلف صنايع دستي اختصاص يافته است و فعالان و هنرمنداني از انجمن ها و شركت هاي تعاوني صنايع دستي استان نيز در سه غرفه، كاروان صنايع دستي آذربايجان شرقي را همراهي مي كنند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با اشاره به رشته هايي كه از آذربايجان شرقي در نمايشگاه بين المللي تهران به نمايش در خواهند آمد، اظهار داشت: تابلو فرش، شيشه، نقره، شيشه فوتي، سفال، سراميك، ورني، نازك كاري چوب، چاپ باتيك، سراجي سنتي و نقاشي پشت شيشه محصولات اين غرفه ها را تشكيل مي دهند.

محمدي يادآور شد: تذهيب، گليم، ورني، سفال، سوزن دوزي ممقان، سنگ تراشي و حكاكي روي نقره نيز رشته هايي هستند كه به صورت زنده در ورك شاپ هاي اين نمايشگاه توسط هنرمندان آذربايجان شرقي توليد مي شوند.

وي با اشاره به حضور انجمن ها و شركت هاي تعاوني در اين نمايشگاه خاطرنشان كرد: تشكل هاي غيردولتي در سه غرفه محصولات خود را در رشته هاي سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي، سفال، سراميك و دستگاه هاي تراش سنگ در معرض نمايش فروش قرار مي دهند.

محمدي همچنين از برپايي مراسم تجليل هنرمندان آذربايجان شرقي در اين نمايشگاه خبر داد و گفت: در حاشيه اين نمايشگاه از استاد زاكار باغداسارزاده هنرمند فعال در رشته حكاكي روي نقره تجليل به عمل آمده و آثار برگزيده حميد كاظمي نيا در رشته ورني و علي قنبري در رشته منبت روي چوب به عنوان هنرمندان موفق آذربايجان شرقي نمايش و معرفي خواهند شد.

گفتني است، نمايشگاه سراسري صنايع دستي با حضور هنرمنداني از سراسر كشور، از تاريخ 17 تا 23 خرداد سال جاري همزمان با هفته ميراث فرهنگي در تهران برگزار مي شود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.