با هماهنگی اداره كل امور اتباع خارجی وزارت كشور و نمایندگی سازمان ملل در ایران، هیاتی مركب از سفرا و نمایندگان مرتبط برخی كشورها، همچنین دفاتر سازمان ملل از جمله یونیسف و نماینده دفتر كنترل مواد مخدر سازمان ملل و برنامه جهانی غذا از وضعیت اتباع خارجی در استان كرمان بازدید كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان در حاشیه ی این بازید استاندار كرمان گفت: استان كرمان با 183 هزار كیلومترمربع به عنوان پهناورترین استان ایران، دارای 23شهرستان، 58 بخش و 64 شهر است و 11 درصد از خاك سرزمین ایران را به خود اختصاص داده است.
اسماعیل نجار، مهمان نوازی و فرهنگ غنی مردم ایران بویژه مردم كرمان را ستود و افزود: جمهوری اسلامی ایران و به طور خاص كرمان، از بزرگترین میزبانان اتباع خارجی است.
وی اظهار داشت: به طور طبیعی در این مسیر مشكلات بسیاری از قبیل قاچاق انسان، قاچاق موادمخدر، سوء استفاده های متعدد و مسایل بهداشتی و درمانی وجود دارد كه هزینه های زیادی برای كشور داشته است.
وی گفت: متاسفانه بسیاری از فرزندان فداكار و مجرب نیروی انتظامی برای جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر و گسترش این معضل جهانی در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان بین المللی موادمخدر به شهادت رسیده اند اما همچنان و به سختی این مبارزه بی امان و نفس گیر را ادامه می دهند.
استاندار كرمان، با اشاره به معضلات اتباع غیرمجاز، افزود: با وجود همه دشواری ها باید با تبادل نظر و امكانات از ضرر و زیان كاسته شود.

در ادامه این دیدار، سفیر فرانسه با تقدیر و تشكر از میزبانی كرمان گفت: جمهوری اسلامی بسیار سخاوتمندانه با مساله پناهندگان و مهاجران خارجی برخورد كرده و امكانات و تلاش های بسیاری در این رابطه صرف می كند كه در دیدار از مكان های مختلف، از نزدیك دشواری كارهای انجام شده و در دست اقدام را لمس كردیم كه به مراجع ذیربط گزارش می كنیم.

همچنین برنارد دوئل رییس دفتر پناهندگی سازمان ملل در تهران عنوان كرد: ما با گزارش دقیق وضعیت، تمامی سعی خود را به منظور كمك به ایران در تسهیل امور پناهندگان هرچند اندك خواهیم كرد.
سپس استاندار كرمان با مرور مسایل پناهندگان از هیات دیپلماتیك خواست اهتمام و مساعی خود را برای بهبود وضعیت اتباع بالاخص مسایل انسان دوستانه و بهداشتی درمانی به كار گیرند.

گفتنی است : حدود 70 هزار نفر اتباع خارجی مجاز در استان كرمان حضور دارند./س

برچسب ها: کرمان ، اتباع ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.