"حمدين صباحي"، نامزد انتخاباتي مصر ضمن تاکید بر لزوم بازشماری آرا، قصد دارد درباره تخلفات ادعايي مرتبط با شمارش آرا به نفع "احمد شفيق" طرح دعوی کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، محمود قنديل، يکي از حقوقدانان تيم انتخاباتي صباحي، گفت، نامزد چپ گراي انتخابات رياست جمهوري مصر در کميسيون انتخاباتي به علت تخلفاتي که ممکن است بر نتيجه دور اول انتخابات اثر گذاشته باشد، اقامه دعوی مي‌کند.

از سوي ديگر، شفيق با "با شکوه" توصيف کردن انقلاب مصر که سرنگوني مبارک را در پي داشت، وعده داد در صورت پيروزي وي در انتخابات، رژيم سابق دوباره شکل نخواهد گرفت.

شفيق در يک نشست مطبوعاتي در مقر انتخاباتي خود در روز شنبه، از مردم مصر خواست متحد بمانند؛ وی همچنین تصریح کرد در صورت پيروزی نهایی خود، هيچ کس در حاشيه قرار نخواهد گرفت.

وي تصريح کرد: من به همه مردم مصر وعده مي‌دهم که هيچ شکل گيري دوباره و بازگشتي به رژيم سابق انجام نخواهد گرفت. ما مبارزه نخواهيم کرد بلکه با هم همکاري مي‌کنيم. مصر تغيير کرده است و به گذشته بر نخواهيم گشت. ما يک انقلاب با شکوه داشته‌ايم.

بر اساس نتايج دور اول انتخابات مصر که اولين انتخابات بعد از انقلاب مردمي اين کشور است و منجر به سرنگوني حسني مبارک ديکتاتور سابق مصر شد، صباحي بعد از شفيق نخست وزير سابق مصر در جايگاه سوم قرار گرفت.

پيش بيني مي‌شود کميسيون انتخاباتي نتايج رسمي را روز سه شنبه ( ۹ خرداد) اعلام کند اما شواهد حاکي از اين است که دو پيشتاز دور اول انتخابات مصر محمد مرسي، نامزد اخوان المسلمين و احمد شفيق هستند.

عصام العريان معاون رئيس حزب آزادي و عدالت اخوان المسلمين در يک نشست مطبوعاتي به خبرنگاران گفت، "کاملا مشخص" بود که مرسي و شفيق دو پيشتاز انتخابات هستند و در دور دوم انتخابات در ۱۶ و ۱۷ ژوئن (۲۷ و ۲۸ خرداد) با يکديگر رقابت خواهند کرد.

وي گفت، مرسي ۲۵.۳ درصد آرا، شفيق ۲۴ درصد و صباحي ۲۲ درصد آرا را از آن خود کردند.

مرسي نيز در يک نشست مطبوعاتي از مردم مصر خواست اهداف انقلاب اين کشور را دنبال کنند.

وي همچنين ابراز اطمينان کرد نتايج دور دوم انتخابات در راستاي انقلاب و منافع مردم مصر خواهد بود.

اخوان المسلمين روز جمعه از مصري‌ها خواست از نامزد انتخاباتي اين حزب در دور دوم انتخابات حمايت کنند؛ این حزب همچنین هشدار داد در صورت پيروزي نخست وزير سابق اين کشور، مصر در خطر قرار خواهد گرفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار