معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اعلام كرد: با برنامه ریزی های انجام شده كلیه طرح ها و برنامه های نا تمام فرهنگی و ساخت و سازهای عمرانی استان تا پایان كار دولت دهم به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ابراهیم فتح الهی در دیدار با معاون اداری مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با بهره برداری از این طرح ها كه حجم بزرگی از كارهای عمرانی و طرح های فرهنگی را شامل می شود، شاخص های فرهنگی آذربایجان غربی به نحو چشمگیری بهبود و توسعه می یابد.

وی، با اعلام اینكه هفته اول شهریور ماه امسال به عنوان هفته فرهنگی آذربایجان غربی تصویب شده، اضافه كرد: برای همین منظور ، برنامه های مفصلی در برج آزادی تهران پیش بینی شده است.

فتح الهی با عنوان اینكه شهر ارومیه از قدیم الایام در حوزه هنر و فرهنگ سرآمد بوده یاد آور شد: برای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های فرهنگی ارومیه، كارهای تبلیغی وسیعی در تهران در نظر گرفته شده كه با همكاری و هماهنگی مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران انجام می گیرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: سازمان جهانی یونسكو قصد دارد در طرحی، هزار شهر تمدنی مطرح دنیا را معرفی كند كه در جمهوری اسلامی ، یزد به عنوان اولین شهر و ارومیه به عنوان نوزدهمین شهر نامزد این برنامه ها شده اند كه اسناد و مدارك آن نیز به فرهنگستان هنر ارسال و پذیرفته شده است.

فتح الهی، با اعلام اینكه كمیته های مختلف از جمله موسیقی ، ادبیات و دفاع مقدس مقالات تخصصی و علمی همایش ارومیه شهر ایرانی را بررسی و نهایی می كنند افزود: تا روز برگزاری همایش، مقالات و آثار این همایش چاپ و توزیع شود.

معاون اداری مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با تقدیر از مسوولین استان به خاطر برنامه ریزی های مدون و گسترده فرهنگی و توسعه امكانات و فضاهای فرهنگی در سراسر استان بر لزوم بهره برداری هر چه سریعتر این طرح ها تاكید كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.